دوشنبه 02 مهر 1403 - 08:48

کد خبر 157456

پنج‌شنبه 19 مرداد 1402 - 16:00:00


بیانیه شاعران پارسی‌زبان در محکومیت هتک حرمت به کلام الله مجید


ایبنا/ در متن این بیانیه آمده است: «یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ. کافران مى‌خواهند نور خدا را با دهان هایشان خاموش سازند، ولى خداوند جز این نمى‌خواهد که نور خود را به کمال برساند، هرچند کفّار، ناراحت باشند.(آیه ۳۲، سوره توبه)
بار دیگر مدعیان دروغین آزادی و حقوق بشر با اهانت به کتاب آسمانی مسلمانان جهان که مصداق خاک پاشیدن بر چهره خورشید است، ماهیت پلید خویش را آشکار ساختند. غافل از این که فروغ جاویدان قرآن نه تنها با اقدامات مذبوحانه ای از این دست خاموش نخواهد شد، بلکه روح اتحاد و همبستگی اعتقادی را در بین امت اسلامی بیش از پیش تقویت خواهد کرد.
شاعران پارسی‌زبان، همگام و هم‌صدا با مسلمانان سراسر جهان، ضمن محکوم‌کردن هتک حرمت به کتاب آسمانی قرآن و ابراز انزجار از این اقدام زبونانه و غیرانسانی، یادآور می‌شود که تعرض به ساحت مقدس قرآن کریم، اهانت به همه ادیان توحیدی و ارزش‌های معنوی و انسانی و در تقابل با اصل احترام به قواعد بین‌المللی است.
امید است جامعه جهانی و انسان‌های آزاداندیش ضمن محکوم نمودن این اقدام شیطنت آمیز، برای پیشگیری از گسترش فتنه انگیزی و اشاعه نفرت، برخورد قاطع با  این گونه اقدامات را از سوی نهادهای بین‌المللی خواستار شوند.»


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط