جمعه 13 مهر 1403 - 06:49

کد خبر 158117

پنج‌شنبه 19 مرداد 1402 - 22:10:00


صحبت های یک ژاپنی درباره دلیل آمار بالای خودکشی در کشورش


آوینی/ این آقای ایرانی ساکن ژاپن به همراه همسر ژاپنی شون در این کلیپ از آمار بالای خودکشی در ژاپن میگن اما علت این خودکشی ها چیه؟
داده‌های دولت ژاپن نشان می‌دهد خودکشی در بین دانش آموزان دبستانی، راهنمایی و متوسطه در سال ۲۰۲۲ میلادی به رقم بی سابقه ۵۱۴ نفر رسیده است.بر اساس این داده ها، خودکشی در بین زنان ژاپن هم برای سومین سال متوالی افزایش یافت و در سال ۲۰۲۲ با ۶۷ مورد افزایش نسبت به سال قبل از آن به ۷ هزار و ۱۳۵ مورد رسید.
از لحاظ سنی، افرادی که در دهه ۵۰ سالگی بسر می بردند بیشترین آمار خودکشی را به خود اختصاص داده اند؛ موارد خودکشی در این رده سنی به ۴ هزار و ۹۳ مورد در سال ۲۰۲۲ رسید که نسبت به سال قبل از آن ۴۷۶ مورد افزایش را نشان می داد. خودکشی در رده افرادی که در دهه ۸۰ میلادی بسر می برد نیز افزایش قابل توجه ۲۷۶ مورد را نشان داد که در این سال در مجموع به ۲ هزار و ۴۹۰ مورد رسید.
آمار گردآوری شده از سوی وزارت بهداشت، کار و رفاه بر اساس آمار آژانس نظارت ملی نشان داد، مسائل مرتبط با بهداشت و درمان در بین زنان و مردان دلیل مشترکی در خودکشی افراد بوده بعد از آن مسائل خانوادگی و مشکلات اقتصادی علت خودکشی ژاپنی ها بوده است. مسائل مربوط به بیکاری نیز عامل ۲ هزار و ۹۶۸ مورد خودکشی اعلام شده است.




پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط