جمعه 30 شهریور 1403 - 19:05

کد خبر 1584

پنج‌شنبه 03 فروردین 1402 - 10:08:00


نرخ مصوب زولبیا و بامیه در مشهد اعلام شد


ایرنا/ مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: حداقل نرخ مصوب هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه دو در این شهر ۶۰ هزار تومان تعیین شد.

امیر دلداری، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان نرخ‌های پیشنهادی اتحادیه شیرینی‌ساز و شیرینی‌فروشی مشهد در خصوص زولبیا و بامیه در اتاق اصناف مورد بررسی قرار گرفت که پس از کارشناسی لازم روی آن و تایید انجام گرفته از سوی مراجع مورد نظر، نرخ‌های مصوب این شیرینی تعیین شد.
وی بیان کرد: بر این اساس نرخ هر کیلو زولبیا و بامیه درجه ممتاز ۱۲۰ هزار تومان، هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک ۹۰ هزار تومان و هر کیلو زولبیا و بامیه درجه دو، ۶۰ هزار تومان تعیین شده است.
مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: واحدهای صنفی ملزم به استفاده از ماست، نشاسته، تخم مرغ، زعفران، روغن و ... به صورت مرغوب و تازه در هر نوبت از تولید هستند، همچنین معدوم کردن روغن قدیمی و مصرف شده بر اساس پروتکل های بهداشتی مربوطه الزامی است.
دلداری ادامه داد: هر گونه فروش اجباری در خصوص اضافه کردن خلال پسته و بادام و همچنین انواع مدل‌های گوش فیلی، سوزنی، فیلی، مغزی و ... به زولبیا و بامیه مجاز نبوده و تخلف محسوب می‌شود و این مهم فقط باید بنا به درخواست مشتری انجام گیرد.
وی اضافه کرد: چنانچه واحد صنفی اقدام به تولید و عرضه سایر انواع زولبیا (زولبیاهای طعم‌دار، گوش فیلی، سوزنی، فیلی، مغزی و ...) کند، می‌بایست آنالیز نرخ این کالاها قبلا به اتحادیه صنف شیرینی‌ساز و شیرینی‌فروشی مشهد ارائه و تاییدیه مکتوب اتحادیه در محل واحد صنفی برای ارائه به بازرسان در دسترس باشد.
مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: رعایت نسبت ۷۰ درصد زولبیا و ۳۰ درصد بامیه در هر کیلوگرم زولبیا و بامیه عرضه شده به مصرف‌کنندگان از سوی واحدهای صنفی قنادی الزامی است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط