دوشنبه 02 مهر 1403 - 05:02

کد خبر 160741

یک‌شنبه 22 مرداد 1402 - 09:38:07


۵ ترفند ساده برق انداختن فرش بدون شستن


خراسان/ شستن فرش در حیاط خانه یا ارسال آن به قالی‌شویی‌ها، یکی از راهکارها برای برق انداختن فرش است که به زیبایی بیشتر و دیده شدن نقش و نگار آن با وضوح کامل منجر می‌شود اما شستن، تنها راه برای رسیدن به این هدف نیست بلکه برای این کار راه‌های مختلفی وجود دارد.
1 استفاده از شامپو فرش| اگر فرش خود را برای تمیز شدن به قالی‌شویی نمی‌فرستید، هر از گاهی با شامپو فرش رقیق شده و یک تکه اسفنج یا برس نرم سطح آن را پاک کنید. به این ترتیب با رفع ذرات آلودگی برق و تمیزی الیاف به آن‌ها بازمی‌گردد.
2 ترکیب آب، شامپو تخم‌مرغی و شامپو فرش| تمیز کردن فرش با این ترکیب می‌تواند برق و نمای اولیه را به فرش شما بازگرداند و قدرت پاک‌کنندگی خود را به رخ بکشد.
3 ترکیب معجزه‌گر سرکه سفید، جوش شیرین و آب| این ترکیب هم خاصیت قوی برای رفع لکه‌های چربی و رنگ و هم برق انداختن فرش دارد. ذرات ریز رنگی که بر سطح فرش دیده نمی‌شوند، برق و جلای آن را از بین می‌برند. به این ترتیب طراوت و زیبایی فرش به آن بازمی‌گردد و باز هم براق و تمیز می‌شود.
4 ترکیب نمک و جوش شیرین| شاید باورش کمی سخت باشد ولی ترکیب نمک و جوش شیرین حتی به شکل خشک می‌تواند تاثیر زیادی در رفع لکه‌ها داشته باشد و برق و زیبایی فرش را به آن بازگرداند. البته به شرط آن‌که قبلا سطح فرش را با شامپو فرش کاملا تمیز و از ذرات اضافه پاک کرده باشید. در این صورت کافی است این ترکیب را برای یک ساعت روی فرش بپاشید و سپس با جارو برقی کاملا جمع کنید. در نهایت هم با یک اسفنج یا پارچه مرطوب تمیز کنید.
5 ترکیب نشاسته ذرت و نمک| این مورد هم پس از شست‌وشوی کامل با شامپو فرش تاثیر نهایی را می‌گذارد و برق و نمای زیبایی را به فرش شما هدیه می‌کند.

برای نوشتن این مطلب از «برترین‌ها» کمک گرفته شده است



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط