یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 23:54

کد خبر 163899

سه‌شنبه 24 مرداد 1402 - 11:37:00


صوت/ هشدار خانم آرایشگر به بانوان!


آخرین خبر/ سودای زیبایی و جذاب تر شدن آن قدر پر قدرت است که فکر و ذهن افراد را به خود مشغول می کند. تا آنجا که وقتی شرایط مالی فراهم نباشد به دنبال استفاده از خدمات ارزان قیمت می رود. به بهانه رسیدن این صوت از مخاطب عزیز آخرین خبر ، برخی از خطرات مراجعه به مراکز غیر استاندارد را با هم مرور می کنیم

بوتاکس و خطر کوری!

در تزریق بوتاکس لازم است فردی که این کار را انجام می دهد، بداند بوتاکس بر روی چه افرادی اثربخش است، در چه قسمتی از صورت باید تزریق شود و در چه قسمت هایی نباید تزریق شود و همچنین چه آمپولی استاندارد و با کیفیت است. همچنین رعایت میزان دز داروی تزریقی . امری مهم است که عدم توجه به آن منجر به فلج شدن، افتادگی پلک و حتی آسیب بینایی، شود!

تقلب های پر هزینه!

ماده مورد تایید برای تزریق بوتاکس، «دیسپورت» است، اما برخی پزشکان برای صرفه‌جویی و ارزان تمام‌شدن ممکن است از مواد ارزان‌تر تقلبی هم استفاده کنند. سم بوتولونیوم ماده‌ای است که برای رفع چین و چروک صورت استفاده می‌شود که نوع معروف آن با نام تجاری بوتاکس در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ایران با نام دیسپورت مجوز دارد. در تهیه داروی بوتاکس باید به این نکته توجه شود که دارو حتما مورد تایید وزارت بهداشت و درمان باشد.

ژل و سوزن های ایدزی!

استفاده از سوزن های استاندار، نگهداری و رعایت بهداشت محیط و میکروب زدایی از مواردی ایست که در مراکز مجوز دار و استاندار قابل رصد ونظارت می باشد. همچنین در صورتی که مقدار ژل تزریق شده بیش از حد نیاز باشد، ممکن است در زیر پوست شروع به حرکت کرده و به بافت و قسمت‌های اطراف ناحیه تحت درمان حرکت کند. ژل‌های مورد استفاده در تزریق، علاوه بر خاصیت پرکنندگی، تأثیرات دیگری هم بر روی پوست و سلول‌های بدن می‌گذارند، بنابراین با حرکت مواد تزریق شده بیش از اندازه، ژل‌ها ممکن است باعث تأثیرگذاری و آسیب به نواحی اطراف ناحیه تحت درمان شوند. در این صورت تأثیرگذاری ژل‌ها به نواحی اطراف ناحیه تحت درمان، ممکن است باعث ایجاد مشکلات غیر قابل درمان مانند نابینایی شود. 

نویسنده: نرگس رضاپور


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط