چهارشنبه 11 مهر 1403 - 17:47

کد خبر 164001

سه‌شنبه 24 مرداد 1402 - 12:38:00


مهارت زندگی/ مدیریت زمان برای خانم های شاغل


آخرین خبر/ احتمالا برای شماهم پیش آمده که پس از شاغل شدن، فرصت کمتری برای خانواده و دوست هایتان داشته باشید و رفاقت های قدیمی شما خراب شود. و یا حتی زمان کافی برای رسیدگی به روتین های روزانه خود را نداشته باشید.تا به حال با خود فکر کردید که چگونه میشود این مشکل را به شکل صحیح مدیریت کرد؟ در این مطلب سعی داریم که با بررسی چند نکته شما را یاری کنیم.


۱- تهیه دفتر برنامه ریزی: شما می توانید با تهیه یک دفتر برنامه ریزی زمان خودتان را مدیریت کرده و از اتلاف وقت جلوگیری کنید، همچنین سبب میشود تا شما هدفمند تر جلو بروید.
۲- رسیدگی به خودتان: سعی کنید با انجام کارهای موردعلاقه خود، سبب افزایش نشاط و انرژیِ فردی شوید تا اطرافیانتان هم از شما انرژی خوب دریافت کنند. برای مثال میتوانید با خواندن کتاب، ورزش، روتین های سلامتی و… باعث افزایش انرژی مثبت شوید.
۳-چارچوب گذاری: مشخص کنید که در هفته یا ماه ، چه روزهایی را به دوست و خانواده اختصاص دهید. برای مثال شما میتوانید ۲روز در هفته را برای خانواده کنار بگذارید. این عمل سبب میشود که شما راحت تر بقیه تعداد روزهای خود را تقسیم کنید. همچنین دیدار با این افراد میتواند حس خوبی به شما بدهد.
۴- کمک گرفتن از اطرافیان: از افراد نزدیکتان درخواست کمک کنید. برای مثال از خواهرتان درخواست کنید که در صورت تمایل در مرتب کردن اتاق به شما کمک کند تا شما برای انجام بقیه امور زمان بیشتری داشته باشید. شما حتی میتوانید با کمک گرفتن از همکاران، به بهترین نحو ممکن از مرخصی های خود بهره ببرید. 
۵- صحبت کردن با دوستان و خانواده: شما با مکالمه با این افراد میتوانید که برای آنها شرایط پیش آمده را توضیح دهید تا بتوانند شما را بهتر درک کنند و دلخوری پیش نیاید. همچنین این مکالمه سبب میشود که شما حس بهتری داشته باشید و از آنان انرژی مثبت دریافت کنید.
جمع بندی: سعی کنید با مدیریت زمان و برنامه ریزی صحیح روابط دوستانه و خانوادگی خود را تازه نگه دارید. امیدوارم که از خواندن این مطب به شما کمک کرده باشد.

نویسنده: فاطمه مرادی


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط