یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 20:58

کد خبر 169171

شنبه 28 مرداد 1402 - 15:00:00


انتشار شماره تازه «نقد و بررسی کتاب تهران»


ایسنا/ هفتاد و پنجمین شماره از فصلنامه «نقد و بررسی کتاب تهران» منتشر شد.

 بخش مقالات این شماره با این مطالب همراه است: «نقش ریاضیات در پیشرفت علوم» نوشته احمد کاظمی موسوی، «سیدعبدالله انوار» نوشته محمد استعلامی، «خدمت استاد انوار در «کمیته تقویم اسناد تاریخی»»، «درباره اندرزنامه‌ها و نصیحت‌الملوک سعدی» نوشته مهرزاد بروجردی و علیرضا شمالی، «مجله‌های عنقا، فروغ و ایمان» به قلم سیدفرید قاسمی، «یک سوءتفاهم درباره ناصرالدین‌شاه قاجار» نوشته رحیم پاک‌نژاد و «علی جواهر الکلام، تلاشگر عرصه فرهنگ» نوشته علی قنبریان.

همچنین «از میان کهنه کتاب‌ها، نشریه‌ها، مدارک و عکس‌های قدیمی» نوشته محمد عزیزی در بخش «کهنه کتاب‌ها» و «نظریه و نقش انسان در تاریخ (بررسی موردی: افغانستان و ایران)» نوشته مسعود محمدی خبازان در بخش مقاله ویژه منتشر شده است.

  در بخش خاطرات فرهنگی نیز این مطالب درج شده است: «اندر قضایای نهضت جنوب!» از سیروس پرهام، «نیما یوشیج و ذبیح بهروز» از علی حصوری و «سفری با فروغ» نوشته عباس حمیدفر.

در بخش بعضی نفرات نیز از ابراهیم فکوری، فریدون فریاد و بزرگ نادرزاد یاد شده است؛ «یادی از شادروان پروفسور ابراهیم فکوری» نوشته ع. بازرگان، «مسافر آسمان» از علی حصوری و «مرثیه برای بودا».

 همچنین داستانی از اسماعیل یوردشاهیان با عنوان «پیراهنش از شکوفه‌های سیب بود» در بخش داستان و «مجسمه‌سازِ حرفه‌ایِ لوور» از عباس رزاقی در بخش سفرنامه درج شده است.

معرفی کوتاه، کتاب‌های خارجی، کتاب‌های فارسی، کتاب‌ها و نشریه‌های تازه، خواندنی‌ها و نکته‌ها و گزارش‌ها از دیگر بخش‌های این شماره هستند.

هفتاد و پنجمین شماره «نقد و بررسی کتاب تهران» به مدیرمسئولی و صاحب‌امتیازی هرمز همایون‌پور در ۱۸۴ صفحه و با قیمت ۷۰ هزار تومان منتشر شده است.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط