یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 11:03

کد خبر 170513

یک‌شنبه 29 مرداد 1402 - 15:15:00


شرمینه چهل امیرانی: خودم را روی سکوی المپیک پاریس می‌بینم


ایسنا/ دارنده سهمیه المپیک پاریس گفت: در کودکی در پانسیون‌های ورزشی تیراندازی را دیده بودم و به صورت تفریحی تیراندازی کردم و علاقه‌مند شده بودم. اوایل لباس شخصی نداشتم و لباس دست دوم داشتم، به محض اینکه لباسم آمد و تقریبا کمتر از دو هفته یا سه هفته تمرین کردم رکوردم به ۶۳۲ رسید و به اردو دعوت شدم.

شرمینه چهل‌امیرانی روز گذشته در مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان باکو در رشته تفنگ سه وضعیت سهمیه المپیک پاریس را گرفت. او ۲۴ سال دارد و توانست در دومین حضور بین‌المللی و اولین حضورش در قهرمانی جهان سهمیه المپیک بگیرد. اکنون چهل‌امیرانی بعد از هانیه رستمیان دومین مسافر ایران به المپیک پاریس است.

دارنده سهمیه المپیک پاریس بعد از کسب رتبه پنجم قهرمانی جهان، امروز (یکشنبه) در باکو اظهار کرد: در کودکی در پانسیون‌های ورزشی تیراندازی را دیده بودم و به صورت تفریحی تیراندازی کردم و علاقه‌مند شده بودم اما هیچ وقت پیگیری نکرده بودم. دو سال یعنی از آبان ۱۴۰۰ است که به صورت حرفه‌ای تیراندازی را شروع کرده‌ام. کم کم تجهیزاتم را تکمیل کردم و فروردین ۱۴۰۲ به تیم ملی دعوت شدم.

ملی‌پوش تفنگ در ادامه در خصوص سطح امتیازش در جریان حضور در تیم ملی گفت: اوایل لباس شخصی نداشتم و لباس دست دوم داشتم چون لباس در تیراندازی خیلی اثرگذار است. به محض اینکه لباسم آمد و تقریبا کمتر از دو هفته یا سه هفته تمرین کردم رکوردم به ۶۳۲ رسید و به اردو دعوت شدم. در اردو هم رکوردهای ۶۳۲، ۶۳۴ یا ۶۲۰ را ثبت کردم. در اردوها با ساچمه با کیفیت تمرین کردم چون هزینه ساچمه خیلی گران است تمرینات مستمر به پیشرفت رکوردم خیلی کمک کرد.

او در خصوص نتیجه اش در مسابقات دانشجویان جهان گفت: قطعا تجربه هر مسابقه خیلی کمک کننده است مخصوصا که بین‌المللی باشد. تجربه اول من در یونیورسیاد بود که خیلی کمک کننده بود. خودم را در سطح بین‌المللی سنجیدم و به اعتماد به نفسم کمک کرد.

چهل‌امیرانی  در خصوص آرامشش هنگام مسابقه افزود: اول از همه خانواده‌ام به من اعتماد داشتند و اعتماد به نفس دادند. بعد هم اعتماد کادر فنی و مربیان بود که به من امید دادند. همچنین تمرینات مستمر و تلاشم این باور را داد که می‌توانم همان عملکرد را در مسابقه داشته باشم و از حریفان کم نداشته باشم. ورزشکار باید اول بداند که می‌تواند کار را انجام دهد بعد برای آن تلاش کند تا به آن نقطه برسد. اگر فاکتور اول نباشد به آن هدف نمی‌رسد.

وی گفت: وقتی در خط ایستادم امید داشتم که می‌توانم بهترین عملکرد را داشته باشم تا بتوانم بهترین نتیجه را بگیرم. خدا را شکر این باور به من کمک کرد. ممنون از فدراسیون که شرایط را فراهم کرد تا بتوانم در این‌مسابقات شرکت کنم. امیدوارم در آینده هم بتوانم در مسابقات بیشتری شرکت کنم و مقام بیشتری کسب کنم.

او در پایان گفت: بعد از بازگشت به ایران بسته به نظر کادر فنی چند روز استراحت داریم و بعد تمرینات با جدیت شروع می‌شوند چون بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا را پیش رو داریم. قطعا تمریناتم را با پشتکار بیشتر دنبال می‌کنم.

وی گفت: قبل از مسابقات وقتی آماده‌سازی سکوها انجام داده می‌شد و مکانی را برای برگزاری اهدای مدال آماده می‌کردند تصویرسازی کردم که روی سکو می‌روم. الان هم خودم را روی سکوی المپیک پاریس می‌بینم.

مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان و توزیع سهمیه المپیک از ۲۶ مرداد تا سوم شهریور با حضور ۱۰۱ کشور در باکو در حال برگزاری است. در این مسابقات در هر ماده چهار سهمیه المپیک توزیع می‌شود. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط