یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 10:11

کد خبر 17086

شنبه 19 فروردین 1402 - 15:00:00


معرفی نویسندگان برتر داستان‌های کوتاه علمی تخیلی در آمریکا


ایبنا/ جایزه جیم بائن، ویژه داستان‌های کوتاه علمی تخیلی در آمریکا، سه برنده خود شامل نفرات اول تا سوم را معرفی کرد.
 به نقل از سایت جایزه جیم بائن، جایزه نفر اول (جایزه بزرگ) برای «بی‌خواب» به برد زیگر رسید. اوری پارکز برای «ریسک بالا» نفر دوم شد و جی ام انو برای «کرونوس» جایزه نفر سوم را گرفت.
 این جایزه ویژه داستان‌های کوتاه کمتر از 8 هزار کلمه با موضوع علمی تخیلی مربوط به آینده نزدیک- حداکثر 50 تا 60 سال بعد- است. داستان‌ باید به زبان انگلیسی باشد و نویسندگان از همه کشورها می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.
برنده جایزه بزرگ به عنوان داستان برجسته در وب‌سایت اصلی بائن بوکز منتشر می‌شود. نویسنده این اثر، یک لوح افتخار، ورود رایگان به کنفرانس بین‌المللی توسعه فضایی 2023 و یک سال عضویت در انجمن ملی فضایی دریافت خواهد کرد. برندگان رتبه دوم و سوم، ورود رایگان به کنفرانس بین‌المللی توسعه فضایی 2023 و یک سال عضویت در انجمن ملی فضایی دریافت خواهند کرد. از برندگان در کنفرانس بین‌المللی توسعه فضایی 2023 آمریکا تقدیر خواهد شد.
موضوع و محور اصلی داستان‌های شرکت‌کننده در این مسابقه باید پایگاه‌های ماه، زندگی در مریخ، زیستگاه‌های مداری، آسانسورهای فضایی، استخراج سیارک‌ها، هوش مصنوعی، فناوری نانو، فضاپیماهای واقعی، رفتارهای جسورانه و ماجراجویی باشد.
داستان‌هایی که فناوری یا سفرهای فضایی را به‌عنوان شیطان یا موضوعی بد نشان می‌دهند، امپراتوری‌های کهکشانی، عناصر ماوراء الطبیعه، ربوده شدن توسط بشقاب پرنده‌ها، داستان زامبی‌ها و کپی‌ آثار برندگان قبلی، امکان شرکت در این مسابقه را ندارند.

جیم بائن ناشر و ویراستار داستان‌های علمی تخیلی در آمریکا بود. او در سال 1983 انتشارات خود را با نام بائن بوکز تاسیس کرد که در ژانرهای ماجراجویی، فانتزی، علمی تخیلی، نظامی و فضایی فعالیت دارد. این انتشارات با همکاری انجمن ملی فضایی آمریکا، از سال 2007 مسابقه داستان کوتاه جیم بائن را برگزار می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط