یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 16:51

کد خبر 171932

دوشنبه 30 مرداد 1402 - 19:00:00


فاتح "قلم زرین" نسخه رفتن نوشت


ایرنا/ "روح الله صالحی" از هنرمندان داستان نویس نهاوندی و برنده تندیس قلم زرین در جشنواره داستان نویسی، پس از تحمل یکدوره درد و رنج بیماری درگذشت.
مرحوم صالحی زاده شهرستان نهاوند از توابع استان همدان، پژوهشگر کنگره‌های ملی بسیج و مراسم‌های آیینی و مذهبی، داستانویس و نمایش نویس برتر جشنواره بین المللی رضوی بود.
این هنرمند پس از سپری کردن یکدوره بیماری و بستری در بیمارستان بعثت همدان درگذشت و امروز طی مراسم باشکوه در قطعه هنرمندان شهر نهاوند خاکسپاری شد.
مرحوم صالحی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۹ آغاز کرد و سپس از سال ۱۳۷۳ به صورت حرفه‌ای در حوزه‌های نمایشنامه، شعر، روزنامه‌نگاری و پژوهش‌های ادبی در عرصه حرفه‌ای وارد شد و در جشنواره‌های متعدد موفق به کسب بیش از صد جایزه و لوح تقدیر شده است.
وی در چهاردهمین دوره جشنواره ملی داستان رضوی که با عنوان «کبوتر حرم» با داستان «نواربرگردان یک حس موازی» رتبه برتر کشور را کسب کرد.
این هنرمند در بخش نمایشنامه نویسی چهارمین همایش ملی اربعین، برای نمایشنامه «مجلس اضافات یک تیغ» حائز رتبه اول و تندیس و دیپلم افتخار شود ضمن اینکه در هفتمین سوگواره ملی «سفر تا صفر» که موضوع پیاده روی اربعین اختصاص داشت، با ارایه اثر «رفتن در مدار روضه» در بخش نمایشنامه نویسی رتبه نخست را کسب کرد.

مرحوم صالحی سابقه همکاری با رادیو و تلویزیون همدان و شبکه‌های سراسری را به عنوان روایتگر و نویسنده برنامه‌های طنز و مذهبی و هنری را هم به مدت بیش از یک دهه داشت.

 
 
  
  



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط