یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 02:27

کد خبر 17232

شنبه 19 فروردین 1402 - 21:59:00


نماینده مجلس اردن اعلام جهاد در حمایت از مسجد الاقصی را خواستار شد


صدا و سیما/ خلیل عطیه، نماینده مجلس اردن اعلام جهاد و فراهم شدن زمینه حضور داوطلبانه افراد از همه کشور‌های اسلامی به منظور آزاد سازی مسجد الاقصی و بازگشایی همه مرز‌ها با فلسطین اشغالی را خواستار شد.

 خلیل عطیه نماینده پارلمان اردن اعلام جهاد و فراهم شدن شرایط حضور داوطلبانه افراد از تمامی کشور‌های اسلامی به منظور آزاد سازی مسجد الاقصی و بازگشایی تمامی مرز‌ها با فلسطین اشغالی را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاری شهاب، خلیل عطیه در گفتگو با این خبرگزاری گفت: دشمن خبیث و جنایتکار صهیونیستی تنها زبان زور را می‌فهمد و هر گونه واکنش و موضع گیری که در حد و اندازه جنایت‌ها و تجاوزات این رژیم نباشد، بی ارزش خواهد بود. پس «به سمت جهاد و الله اکبر» بشتابید.
وی خاطر نشان کرد اقدام نظامیان اشغالگر در یورش به مسجد الاقصی، هتک حرمت این مکان مقدس و تخریب وسایل داخل و نیز حمله به نمازگزاران و معتکفین در داخل مسجد در ماه مبارک رمضان، تجاوز آشکار و مستقیم به دین ما و قیمومیت خاندان هاشمی بر اماکن مقدس در شهر قدس و بی اعتنایی به آن است.
این نماینده پارلمان اردن افزود: حملات و تجاوزگری‌های بزدلانه صهیونیست‌ها نقض آشکار توافقنامه‌های عقبه و شرم الشیخ است و آن‌ها به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند.

خلیل عطیه در ادامه تاکید کرد این تجاوزات نباید بدون پاسخ بماند و صرفا نباید به محکومیت این اقدامات اکتفا کرد بلکه باید موضع و اقدامی عملی در برابر صورت گیرد.
خلیل عطیه در ادامه بر ضرورت حفظ جایگاه تاریخی مسجد الاقصی و خودداری از هر گونه ایجاد تغییرات آن از جانب مقامات رژم اشغالگر تاکید کرد.
وی همچنین تاکید کرد که وزارت اوقاف، مسئول مسجد الاقصی است و نقش آن در حفظ و مراقبت از الاقصی امری ضروری و اساسی برای محافظت آن در برابر یورش شهرک نشینان صهونیست است.
این نماینده پارلمان اردن در پایان به نگهبانان مستقر در مسجد الاقصی و نیز به قهرمانان نوار غزه که برای دفاع از مسجد خود برخاستند، درود فرستاد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط