یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 08:15

کد خبر 17371

شنبه 19 فروردین 1402 - 19:20:00


شرح زمانه و زندگی چهره‌های ماندگار ایران در مجموعه سه جلدی «روایت نام‌آوران»


خبرگزاری کتاب ایران/ علی ایلنت، در مجموعه سه جلدی «روایت نام‌آوران» به روایت زندگی و زمانه چهره‌های ماندگار ایران در حوزه‌های ادبیات، علوم انسانی و ایران‌شناسی از زبان خودشان پرداخته است.
 
 درباره این اثر توضیح داد: این مجموعه که اخیرا در سه کتاب با نام‌های «داستان نام‌آوران»، «نام‌آوران نوآور» و «نام‌آوران حکیم» توسط انتشارات جام جم عرضه شده، روایت زندگی و زمانه استادان و دانشمندان ایرانی معاصر از زبان خودشان است.

گردآورنده «روایت نام‌آوران» با بیان اینکه کتاب‌ «داستان نام‌آوران» روایت چهره‌های ماندگار ایران در علوم انسانی، ادبیات و ایران‌شناسی است، افزود: در این اثر که 200 صفحه است، ابراهیم باستانی پاریزی مورخ و ادیب صاحب‌نام معاصر، زنده‌یاد عبدالله انوار نسخه‌پژوه و فهرست‌نویس برجسته، پرویز کردوانی جغرافی‌دان شهیر معاصر، احسان نراقی استاد دانشگاه و جامعه‌شناسی ایرانی و تعدادی از مفاخر حوزه علوم انسانی به روایت زندگی، تحصیلات، پژوهش‌‌ها و خاطرات خود پرداخته‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه کتاب «نام‌آوران نوآور» به روایت مفاخر معاصر در رشته‌های ریاضی و علوم پایه اختصاص دارد، گفت: از جمله راویان این اثر  288 صفحه‌ای می‌توان به دکتر محمدعلی مجتهدی بنیان‌گذار دانشگاه صنعتی شریف و رئیس دبیرستان البرز و آلنوش طریان منجم نامور و بانوی اختر فیزیک ایران اشاره کرد. کتاب «نام‌آوران حکیم» نیز در 272 صفحه شامل روایت‌های مفاخر معاصر حوزه‌های علوم تجربی، پزشکی و پیراپزشکی است که از جمله راویان در این اثر می‌توان به حسین میرشمسی پیشکسوت واکسن‌سازی در ایران، سیدابراهیم چهرازی استاد برجسته کرسی بیماری‌های اعصاب و روان و محمدقلی شمس پدر چشم پزشکی نوین ایران اشاره کرد.

ایلنت هدف خود از گردآوری این مجموعه را توجه دادن جوانان به وطن‌دوستی عنوان کرد و افزود: حدیث حب‌الوطن را می‌توان ترجیع‌بند روایت‌های مجموعه عنوان کرد چراکه عشق به خدمت در میهن، تلاش بی‌وقفه برای رسیدن به اهداف، برنامه‌ریزی و نظم در امور از جمله پرتکرارترین توصیه‌های مفاخر معاصر در مجموعه روایت نام‌آوران است. بدون شک از اصلی‌ترین مخاطبان این روایت‌ها افزون بر دانشجویان و جوانان، می‌توان به مسئولان و مدیرانی اشاره کرد که خود را بی‌نیاز از هر مشورتی می‌دانند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط