جمعه 30 شهریور 1403 - 19:13

کد خبر 1758

پنج‌شنبه 03 فروردین 1402 - 12:58:00


میانگین بارش‌های اخیر در کرمانشاه اعلام شد


ایرنا/ رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه میانگین بارش‌های باران و برف روزهای اخیر استان کرمانشاه را ۱۷.۲ اعلام کرد و گفت: در این مدت شهرستان‌های پاوه، جوانرود، دالاهو و ثلاث باباجانی بیشترین بارش ها داشته اند.

سعید قاسمی، رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون میانگین بارش های سطح استان کرمانشاه به ۲۸۷.۴ میلیمتر رسیده که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش دارد اما نسبت به بلندمدت که ۳۵۱ میلیمتر است ۱۸ درصد کاهش را نشان می دهد.
وی در ادامه میانگین میزان بارندگی سال زراعی کامل در استان کرمانشاه را ۴۸۶.۱ میلیمتر عنوان کرد و گفت: تا رسیدن به این میزان حدود ۵۰ درصد بارش باران فاصله داریم که امیدواریم در بارندگی های فصل بهار جبران شود.
قاسمی بیشترین بارش های روز اخیر را مربوط به شهرستان پاوه و ثلاث باباجانی با ۳۶ میلیمتر، کرند غرب با ۲۸ میلیمتر و جوانرود با ۲۳ میلیمتر و کم‌ترین بارش را مربوط به شهرستان قصرشیرین با ۲.۲ میلیمتر اعلام کرد.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه در ادامه میانگین بارش‌های شهر کرمانشاه مرکز استان را ۲۰.۲ میلیمتر ذکر کرد و گفت: میانگین بارش های مرکز استان اکنون به ۲۴۵ میلیمتر رسیده که نسبت به مشابه سال گذشته که ۲۰۲ میلیمتر بود، ۲۲ درصد رشد داشته اما نسبت به میانگین بلندمدت ۲۳ درصد کاهش نشان می دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط