شنبه 31 شهریور 1403 - 13:03

کد خبر 180327

دوشنبه 06 شهریور 1402 - 11:45:00


ظرف‌ها را با آب سرد بشوییم یا گرم؟


خراسان/ اگرچه می‌توان ظروف را با آب سرد و مایع ظرف‌شویی شست و نسبتا تمیز کرد اما بهتر است با استفاده از آب گرم ظرف‌ها را بشویید. آب گرم ظرف‌ها را بهتر از آب سرد تمیز و ضدعفونی می‌کند. در ادامه، مزایای شستن ظروف با آب گرم را برای‌تان شرح داده‌ایم.

1 چربی‌ها سریع‌تر پاک می‌شوند| آب گرم بهتر از آب سرد چربی و روغن‌‌ را از روی ظروف پاک می‌کند. در واقع آب سرد باعث سفت‌شدن چربی‌ها می‌شود و پاک‌کردن آن‌ها از روی ظروف مشکل می‌شود. بنابراین بهتر است برای شستن ظروف چرب از آب گرم(به‌ویژه همراه با مایع ظرف‌شویی چربی‌زدا) استفاده کنید تا چربی‌ها بدون دردسر از روی ظروف پاک شوند.
2 ظروف زودتر خشک می‌شوند| وقتی تمام چربی‌‌ها و آلودگی ظروف با آب گرم پاک شدند، می‌توانید ظرف‌ها را با آب گرم یا سرد، آب بکشید. البته یادتان باشد ظرف‌هایی که با آب گرم آبکشی می‌شوند، سریع‌‌تر خشک می‌شوند. حرارت موجب افزایش سرعت خشک‌شدن ظرف‌های خیس می‌شود و دیگر لازم نیست آن ها را با دستمال خشک کنید.
3 لکه آب روی ظرف باقی نمی‌ماند| چون آب گرم سریع‌تر خشک می‌شود، کمتر پیش می‌آید که لکه آب روی ظروف و لیوان‌ها باقی بماند. معمولا آب سرد روی ظروف از خود لکه به‌ جا می‌گذارد و وقتی خشک می‌شود، کمی از رسوب موجود در آب روی ظرف باقی می‌ماند و موجب لکه می‌شود. هرچه زمان باقی‌ماندن آب روی ظرف کمتر باشد، لکه‌های رسوبی هم کمتر می‌شوند.
4  از مواد شوینده کمتر استفاده می‌شود| اثرگذاری بهتر مواد شوینده با استفاده از آب داغ به‌معنای استفاده کمتر از این مواد است. در واقع موقع شستن ظرف‌ها به‌جای این که مجبور باشید مقدار زیادی ماده شوینده روی ظروف بریزید، کارتان با چند قطره از این مواد هم انجام می‌شود. پس نه‌تنها ظروف‌تان را به‌خوبی می‌شویید، بلکه در هزینه‌های خرید مواد شوینده هم صرفه‌جویی می‌کنید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط