جمعه 30 شهریور 1403 - 09:55

کد خبر 18160

یک‌شنبه 20 فروردین 1402 - 14:30:00


جدیدترین روش های درمان ناباروری


خراسان/ در سال‌های اخیر علم با همه توان خود به میدان مبارزه با ناباروری آمده‌است. روش درمان ناباروری در هر زوج بسته به شرایط و دلیل ناباروری متفاوت است. در این قسمت درباره جدیدترین روش‌های درمان ناباروری خواهیم گفت. بعضی از این روش‌ها درمانی و بعضی کمک‌درمانی محسوب می‌شوند.
آی یو آی(IUI)
این روش برای زوج‌هایی به کار می‌رود که بیشتر از یک سال اقدام به بارداری کرده و موفق‌ نبوده‌اند. این روش درمانی، کمک‌می‌کند اسپرم‌های بیشتری به لوله‌های فالوپ و محل لقاح با تخمک برسند و شانس بارداری بالاتر برود.
آی وی اف(IVF)
آی وی اف یا لقاح مصنوعی یکی از رایج‌ترین درمان‌های ناباروری است. در این روش، نمونه‌های سالم و باکیفیتی از بین تخمک و اسپرم‌های گرفته‌شده از زن و مرد انتخاب می‌شود و در محیط آزمایشگاه لقاح صورت می‌گیرد. بعد از تقسیمات جنینی بسته به شرایط رحم مادر، جنین طی 2 تا 5 روز به رحم انتقال پیدا می‌کند.
رحم جایگزین

در مواردی که رحم مادر قدرت نگهداری، حمل و پرورش جنین را ندارد، از روش رحم‌ اجاره‌ای استفاده می‌شود. به این منظور در ابتدا با استفاده از یکی از روش‌ها، لقاح خارج از رحم انجام می‌شود و بعد جنین به رحم اجاره‌ای یک زن که توانایی حمل و نگهداری جنین را دارد، انتقال می‌یابد.
تخمک اهدایی
در مواردی که زن به دلیل بیماری، سن بالا، شیمی‌درمانی و... ذخیره تخمدان بسیار پایینی دارد، از تخمک‌های اهدایی برای لقاح و به‌وجودآمدن جنین استفاده می‌شود. در این روش تخمک از اهدا کننده خانم برداشته می شود، در آزمایشگاه با اسپرم مرد لقاح انجام و بعد جنین‌های شکل گرفته به رحم زن منتقل می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط