جمعه 02 آذر 1403 - 01:13

کد خبر 1837

پنج‌شنبه 03 فروردین 1402 - 16:00:00


آئودی RS e-tron Gt نسخه‌ی ۵۱۳/۲ سوپر سدان برقی برای جلب توجه!


پدال/ مدل جدید RS e-tron Gt قدرت ۶۳۷ اسب بخار و قیمت ۱۸۲ هزار دلار دارد. این مدل با ترکیب مهندسی آئودی و فناوری‌ پورشه، تولید می‌شود.

طی سال‌های اخیر، آئودی به خوبی توانسته است محصولات جالب توجه برای عاشقان سرعت و رانندگی حرفه‌ای تولید کند. زیرمجموعه فولکس واگن که سرپرست لامبورگینی و برادر پورشه محسوب می‌شود، در کلاس سوپرسدان به موفقیت‌های چشمگیر رسیده است. حالا آئودی محصولات توانمند با پیشرانه بنزینی و تمام برقی دارد.

سدان  e-tron Gt به عنوان یک خودروی برقی اسپرت چهاردر، سال ۲۰۱۸ با ظاهر مفهومی رونمایی شد. دو سال بعد تولید انبوه این خودرو با قدرت ۵۲۲ اسب بخار و گشتاور ۶۴۰ نیوتن‌متر شکل گرفت. نصب دو موتور روی محورهای جلو و عقب با گیربکس‌های مجزا، سیستم دو دیفرانسیل هوشمند آئودی کواترو، باتری ۸۳ کیلووات ساعتی و وزن خالص ۲۲۰۰ کیلوگرم، مهم‌ترین مشخصات فنی  e-tron Gt هستند.

از دیدگاه فنی، مشابهت بسیار زیادی بین  e-tron Gt و پورشه تایکان وجود دارد. بعضی کارشناسان و رانندگان حرفه‌ای معتقدند، خودروی آئودی نسبت به تایکان  برای سرنشینان راحت‌تر و لوکس‌تر است، ضمن اینکه مدل  RS e-tron Gt مزیت‌هایی برای مانورهای سریع در پیست، فراهم می‌کند. این شرایط، توسط کریس هریس در برنامه اخیر تاپ گیر نیز مطرح شد.

آستانه قیمت ۱۰۴ هزار دلار، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۷ ثانیه و توان پیمایش ۳۸۰ تا ۴۴۰ کیلومتر برای e-tron Gt، برتری خاصی نسبت به تایکان و تسلا مدل S نشان نمی‌دهد. همچنین خودروهای بنزینی مرسدس بنز E63 با قیمت ۱۱۴ هزار دلار و بی ام و M5 به قیمت ۱۰۸ هزار دلار، جذاب‌تر به نظر می‌رسند.
آئودی برای RS e-tron Gt قیمت ۱۴۴ هزار دلاری تعیین کرده است. این مدل ۶۳۷ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳ ثانیه و نهایت سرعت ۲۵۲ کیلومتر برساعت نیز چندان جذاب به نظر نمی‌رسد. با این شرایط، قرار است نسخه‌ی ۵۱۳/۲ از  RS e-tron Gt با تولید محدود به ۷۵ دستگاه و قیمت ۱۸۲ هزار دلار تولید شود.
 
ظاهرا اختلاف قیمت ۳۶ هزار دلاری برای مدل ۵۱۳/۲ صرفا مرتبط با رنگ آمیزی بدنه و طرح بیرونی است. خودروی مذکور با بدنه‌ی سیاه، نوشته‌های خاکستری و خطوط قرمز، شبیه به مدل‌های پروتوتایپ دیده می‌شود. رانندگی با این مدل در خیابان، جلب توجه دیگران را در پی دارد و مثل اسباب بازی پیشرفته سرشار از فناوری به نظر می‌رسد. در فضای داخلی ۵۱۳/۲ نیز تفاوت‌های با مدل استاندارد RS e-tron Gt دیده می‌شود. تزئینات قرمز برای صندلی، داشبورد و کمربند ایمنی وجود دارد.

کد ۵۱۳/۲ برای یادبود یا  مفهوم خاص نیست و صرفا نام پروژه در اسناد داخلی آئودی محسوب می‌شود. درواقع این خودرو،  RS e-tron Gt با آپشن‌های اضافی مثل چرخ‌های فیبرکربن و ترمزهای کربن سرامیک است که مخصوص بازار امریکا ساخته شده.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط