شنبه 31 شهریور 1403 - 23:39

کد خبر 186228

شنبه 11 شهریور 1402 - 12:30:00


فارسی شیرین‌ترین زبان و منحصربه‌فرد است


ایبنا/ ویلین دنگ، دانشجوی رشته مطالعات خاورمیانه از دانشگاه پکن و زبان آموز فارسی در ایران گفت: در جهان زبان‌های مختلفی برای یادگیری وجود دارد، اما زبان فارسی به دلیل داشتن آواهای زیبا و دلنشین، زبانی متفاوت و شیرین‌تر از سایر زبان‌های زنده دنیاست.
ویلین دنگ، عنوان کرد: شناخت شاعران نام‌آشنای ایران تنها از طریق خواندن آثار فاخر آنها میسر می‌شود و یادگیری زبان فارسی از این جهت مهم است که یک شخص خارجی غیر مسلط به زبان فارسی بخواهد آثار ادبیات کهن فارسی را بخواند، بفهمد و درک کند،  بنابراین شناخت عمیق شاعران ایرانی تنها از طریق خواندن اشعار آنها به زبان فارسی امکان‌پذیر است زیرا ترجمه آثار مختلف ادبای ایرانی به زبان‌های مختلف جهان نمی‌تواند روح اصلی این آثار را که به زبان فارسی است را به دیگران منتقل کند.
وی با تأکید بر اینکه فارسی شیرین‌ترین زبان دنیاست، افزود: در جهان زبان‌های مختلفی برای یادگیری وجود دارد، اما زبان فارسی به دلیل داشتن آواهای زیبا و دلنشین، زبانی متفاوت از سایر زبان‌های زنده دنیاست، بنابراین خواندن آثار شاعران بلند آوازه ایرانی به زبان اصلی یک چیز دیگر است و به نظر من زبان‌آموزان فارسی افراد خوشبختی هستند.
ویلین دنگ تاکید کرد: آموزش زبان فارسی یکی از را‌ه‌های پاسداشت و نگهداری زبان شیرین فارسی در جهان است.
این دانشجوی رشته مطالعات خاورمیانه در دانشگاه پکن تاکید کرد: مهم است که فارسی‌آموزان معنای ادبیات را در زبان فارسی درک کنند و به نظر من یک زبان‌آموز فارسی  باید به شناخت ادبیات کهن فارسی در کنار ادبیات معاصر کلاسیک بپردازد.
وی درباره اهمیت یادگیری زبان و ادبیات فارسی افزود: امروز با توجه به پیشرفت‌های ایران در جهان در زمینه تمام رشته‌های علوم انسانی و علمی، هوافضا، پزشکی و سایر رشته‌ها، برای خواندن مقالات علمی دانشمندان ایرانی حتما باید به زبان فارسی مسلط باشیم. به نظر من ایران کشوری مهم در منطقه خاورمیانه و جهان است‌ و یادگیری زبان فارسی یک امتیاز ویژه برای مردم سایر کشورها محسوب می‌شود. شناخت عمیق کشور  و مردم مهربان ایران تنها از طریق زبان مادری این کشور که زبان فارسی است میسر است.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط