یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 08:25

کد خبر 18895

دوشنبه 21 فروردین 1402 - 09:30:00


کتاب «عقیله» از تبار «کشتی پهلو گرفته» است


ایبنا/ مهدی کاموس در تلویزیون اینترنتی کتاب تاکید کرده که کتاب «کشتی پهلو گرفته» را می‌توان به نوعی پیشینه و مقدمه‌ای بر «عقیله» دانست.
 مهدی کاموس در ویژه‌برنامه تلویزیون اینترنتی کتاب به معرفی «عقیله» پرداخت و عنوان کرد: در این اثر بخش‌های کمتر دیده شده و شنیده شده از زندگی حضرت زینب(س) روایت شده است.
وی با اشاره به اینکه عقیله در پانزدهمین جایزه جلال آل‌احمد اثر شایسته‌تقدیر بخش مستندنگاری شناخته شد، افزود: این اثر روایت زندگی عقیله بنی‌هاشم با استناد به منابع دست اول و معتبر است. روایت داستان از تولد حضرت زینب(س) شروع می‌شود و  بیان دوران زندگی عقیله بنی هاشم در زمان امام علی(ع) و امام حسن(ع)، حضور ایشان در کربلا و خطبه‌های حضرت در شام و شهادت ایشان در 56 سالگی از دیگر مباحث مطرح شده در کتاب است.
کاموس افزود: این کتاب پنج فصل دارد و با نثری ادبی و زوایه‌دید مخاطب دوم شخص توانسته به بخش‌های کمتر دیده شده و شنیده شده از زندگی حضرت زینب(س) بپردازد.
این پژوهشگر ادبی در پایان گفت: کتاب «کشتی پهلوگرفته» اثر سید مهدی شجاعی را می‌توان به عنوان پیشینه کتاب «عقیله» نام برد که به بیان بخش‌های از زندگی حضرت فاطمه(س) می‌پردازد. کسانی که «کشتی پهلوگرفته» نظر آنها را جلب کرده از خوانش کتاب «عقیله» نیز لذت می‌برند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط