شنبه 31 شهریور 1403 - 15:11

کد خبر 189119

دوشنبه 13 شهریور 1402 - 13:50:00


پویش کتابخوانی؛ چرا باید جاذبه‌ حسینی را خواند +جایزه


آخرین خبر/ این کتاب در بردارنده‌ گزیده‌ی بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) درباره‌ی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) و اربعین حسینی است. 
محتوای این اثر از کتاب «آفتاب در مصاف» استخراج شده و در ویرایش جدید آن، بیانات معظّم‌له تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز به این کتاب افزوده شده است. 
بخشی از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در این کتاب مرتبط با ویژگی‌های شخصیّتی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) و فلسفه‌ی اقدامات آن حضرت در دوران حیات و به‌خصوص پس از نهضت عاشورای حسینی است.
در بخش دیگر نیز به بررسی اهمیّت و ابعاد «اربعین» و «شرح زیارت اربعین» در بیانات رهبر معظّم انقلاب پرداخته شده است. 

پویش کتابخوانی جاذبه‌ی حسینی
علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه و
«جاذبه‌ی حسینی» در این پویش شرکت کنند.
جوایز: ۴۰ هدیه‌ی متبرک حرم حضرت سیدالشهداء(علیه‌السلام)
شرکت در پویش:

مهلت شرکت در پویش: تا اول مهرماه

برشی از متن کتاب جاذبه‌ی حسینی
اهمّیّت اربعین از کجاست؟ صرف اینکه چهل روز از شهادت شهید می‌گذرد، چه خصوصیّتی دارد؟ خصوصیّت اربعین به این است که در اربعین حسینی، یاد شهادت حسین (علیه‌السّلام) زنده شد؛ و این بسیار مهم است.
شما فرض کنید اگر این شهادت عظیم در تاریخ اتّفاق می‌افتاد؛ یعنی حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) و بقیّه شهیدان در کربلا شهید میشدند، امّا بنی‌امیّه موفق میشدند همان‌طور که خود حسین (علیه‌السّلام) و یاران عزیزش را از صفحه روزگار برافکندند و جسم پاکشان را در زیر خاک پنهان کردند، یاد آنها را هم از خاطره نسل بشر در آن روز و روزهای بعد محو کنند، آیا این شهادت فایده‌ای برای عالم اسلام داشت؟ یا اگر هم برای آن روز اثری میگذاشت، آیا این خاطره در تاریخ، برای نسلهای بعد هم برای گرفتاریها و سیاهیها و تاریکیها و یزیدهای دوران آینده تاریخ هم اثری روشنگر و افشاکننده داشت؟!

 خواندن و شنیدن کتاب به سفارش مادرم را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟ویژگی های شخصیتی حضرت زینب کبری سلام الله علیها بیشتر بدانند و از دریای معرفت اربعین حسینی(ع) سیراب شوند، مفید فایده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط