دوشنبه 02 مهر 1403 - 01:56

کد خبر 19038

دوشنبه 21 فروردین 1402 - 11:01:00


برنامه‌های جاه طلبانه «تویوتا» تا سال ۲۰۲۶


گجت نیوز/ تویوتا برنامه خود برای عرضه خودروهای الکتریکی را تشریح کرد. لکسوس برقی، یک شاسی بلند ۳ ردیفه و یک پیکاپ برقی فقط بخشی از این برنامه‌اند.

دنبال‌کنندگان صنعت خودرو به این موضوع واقف هستند که تویوتا در اوایل موج گسترش خودروهای الکتریکی از آن استقبال نکرد. با این حال، به‌نظر می‌رسد این خودروساز ژاپنی هم آینده را در الکتریکی‌سازی خودروها دید و مثل خیلی از کمپانی‌های مطرح دیگر از هیوندای تا فورد، پروژه توسعه محصولات الکتریکی را کلید زد. تویوتا با ۱۵ خودرو برقی جدید که به‌همراه زیرمجموعه خود لکسوس بیش از یک سال قبل معرفی کرد، چشم‌انداز خود برای آینده را به‌نمایش گذاشت. حالا هم طی کنفرانسی مطبوعاتی، جزئیات تازه‌ای درباره برنامه خود تحت مدیریت جدید را ارائه داده و اشاره‌ای به خودرو برقی جدیدی از لکسوس داشته است.

برنامه‌های تویوتا برای الکتریکی‌سازی؛ از لکسوس برقی تا شاسی بلند سه ردیفه برقی

«هیروکی ناکاجیما» (Hiroki Nakajima)، معاون اجرایی تویوتا در این کنفرانس از برنامه این شرکت برای عرضه 10 خودرو الکتریکی تا سال ۲۰۲۶ خبر داد. بنا به پیش‌بینی تویوتا، در آن سال به فروش ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو برقی بدون پیشرانه درون‌سوز مرسوم دست پیدا می‌کنند. این خودروساز ژاپنی قصد دارد در سال ۲۰۲۶ خانواده‌ای جدید از خودروهای الکتریکی را به بازار معرفی کند که از خودروهای بدون آلایندگی کنونی «کاملاً متفاوت» خواهند بود.


حداقل با توجه به وعده‌ها، به‌نظر می‌آید آنچه تویوتا قرار است به صنعت خودرو ارائه بدهد حوزه الکتریکی‌ها را یک قدم جلوتر می‌برد. این کمپانی این نوید را می‌دهد که محصولات برقی آن به‌لطف باتری‌هایی با «بازدهی بسیار بیشتر» شعاع حرکتی دوبرابر داشته باشند؛ همچنین به‌خاطر عملکرد، سواری و زبان طراحی جدید خود همه را حیرت‌زده کنند. یک خودرو برقی از برند لکسوس تویوتا هم که پیش‌تر نمایش داده نشده بود، جزو این دسته از محصولات آینده تویوتا خواهد بود.

هنگام سخنرانی معاون اجرایی تویوتا روی صحنه، نمای کناری خودرویی با طراحی پر از زوایا و خطوط تیز و طراحی سقف لیفت‌بک در پس‌زمینه به نمایش درآمد. در ستون C در انتهای شیشه عقب این خودرو که به‌صورت کامل نمایان نشده است، لوگوی لکسوس را می‌توان مشاهده کرد. لکسوس پیش‌تر بیش از یک سال قبل کانسپت‌هایی از خودروهای برقی خود را به‌نمایش گذاشته بود و حتی تصاویر متعددی از کانسپت سوپرکار برقی لکسوس منتشر شد. با وجود این، خودرویی که در کنفرانس اخیر حاضر شد، در بین آن‌ها نبود.

در برنامه جدید تویوتا عرضه یک شاسی بلند الکتریکی سه ردیفه در سال 2025 در بازار ایالات متحده آمریکا در نظر گرفته شده است. دو خودرو الکتریکی دیگر از تویوتا قرار است در سال 2024 در بازار چین به عرضه برسند. خودروهای بیشتری از سری الکتریکی bZ این خودروساز هم مهمان کشورهای توسعه‌یافته می‌شوند. نهایتاً معرفی یک پیکاپ الکتریکی به‌علاوه یک خودروی کامپکت تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ در آسیا و بقیه بازارهای در حال رشد در دستور کار تویوتا قرار گرفته است.

تا به اینجا نمونه‌هایی از تولیدات برقی تویوتا و لکسوس با المان‌های منحصر به فرد در طراحی را مشاهده کرده‌ایم. تویوتا bZ4X اولین خودروی برقی واقعی تویوتا است که پس از نمایش کانسپتی اولیه، نهایتاً در سال ۲۰۲۲ روانه بازار شد. لکسوس RZ 450e هم شاسی بلند دیگری است که به‌همراه تویوتا bZ4X و سوبارو سولترا در یک سه‌گانه الکتریکی قرار می‌گیرد و البته لوکس‌ترین نسخه از این سه‌گانه بر شمرده می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط