دوشنبه 26 شهریور 1403 - 23:30

کد خبر 190521

سه‌شنبه 14 شهریور 1402 - 14:30:58


4 عادت ارتباطی آقایان که خانم‌ها را عصبانی می‌کند


خراسان/ ایجاد ارتباط کلامی درست برای پیشرفت یک زندگی ‌مشترک موفق بسیار ضروری است، درحالی که بسیاری از زوج‌های جوان یا این مهارت را ندارند یا درباره آن دچار مشکل هستند. در ادامه به بررسی چهار عادت ارتباطی شوهرها می‌پردازیم که به رابطه عاشقانه زن و مرد صدمات جدی وارد می‌کند.

1 مرد‌هایی که مبهم صحبت می‌کنند| این دسته از آقایان کسانی هستند که وقتی از آن‌ها سوالی می‌شود، پاسخ درست و مشخصی نمی‌دهند و درواقع از هر چیزی که تعهد کلامی بدهد، بیزارند. چنین مردی معمولا با ابهام صحبت می‌کند و رفتار‌های غیرواقعی دارد. توجه داشته باشید که مرد اسرارآمیز شخصیت آزاردهنده‌ای برای همسرش دارد؛ زیرا هیچ‌گاه نمی‌تواند از افکار و احساسات او مطمئن باشد. گاه ممکن است این میزان از مبهم بودن برای مرد نوعی تمهید امنیتی باشد، زیرا مرد‌ها به صورت ذاتی دوست ندارند مرتکب اشتباه شوند و گاه به صورت ناخودآگاه در گفت‌وگو مبهم می‌شوند تا بتوانند از خود محافظت کنند.

2 مرد‌هایی که ساکت و عبوس می‌شوند| بعضی از آقایان وقتی همسرشان دارد درباره احساساتش با او صحبت می‌کند، می‌نشینند و خوب گوش می‌دهند؛ اما وقتی نظرشان را می‌پرسند، چیزی نمی‌گویند و گویی حرف همسر خود را اصلا نشنیده‌اند. در این صورت مرد به یک شبح تبدیل می‌شود که در زندگی، حضوری شبیه نبودن دارد. ممکن است این رفتار در آقایان ناشی از احساس نگرانی، مقصر بودن یا سردرگمی باشد،بنابراین نمی‌توانند در این لحظه صحبت کنند و سکوت را ترجیح می‌دهند. اما آقایان! بهتر است بدانید در این لحظات، سکوت بدترین کاری است که می‌کنید تا جایی که ممکن است رفتار شما گستاخانه و توهین‌آمیز به نظر برسد و این احساس را به همسرتان بدهد که برای شما اهمیتی ندارد. در چنین شرایطی می‌توانید به جای سکوت کردن بگویید: «حرف‌های تو را شنیدم. می‌خواهم چند لحظه درباره آن فکر کنم.» تلاش کنید به نوعی با همسرتان ارتباط برقرار کنید، به او نزدیک شوید و بخواهید سوالش را تکرار کند.

3 مرد‌هایی که خواسته‌های‌شان را مطرح نمی‌کنند| چنین مردانی معمولا با زیرکی خواسته‌ها و نیازهای‌شان را از همسر خود مخفی می‌کنند و گاه به صورت ناخودآگاه می‌خواهند او را امتحان کنند. ممکن است تصور کنند که اگر همسرم من را دوست داشته باشد، به نیاز من پی می‌برد. توجه داشته باشید که همسرتان قدرت خواندن ذهن شما را ندارد؛ بنابراین شما ناامید می‌شوید و نتیجه می‌گیرید که او شخص مناسبی برای زندگی نیست. این یک راه کاملا اشتباه است. سعی کنید با بیان خواسته  و نیازتان این فرصت را به همسرتان منتقل کند  تا با برآورده کردن آن شما را خوشحال کند. وقتی درباره خواسته‌های‌تان با همسرتان صحبت می‌کنید، بیشتر به بیان جزئیات بپردازید.

4 مرد‌هایی که همیشه بدترین شرایط را پیش‌بینی می‌کنند| وقتی زنی به شوهرش می‌گوید می‌خواهد درباره موضوعی با او صحبت کند و مرد می‌گوید که او قصد دارد با به راه انداختن یک دعوای مفصل همه روزش را خراب کند، درواقع بدترین پیش‌بینی و واکنش را نشان می‌دهد. این کار، زن را بیش از حد عصبانی، افسرده و ناامید می‌کند. پیشنهاد ما به چنین مردی این است که لطفا در درجه اول قضاوت را کنار بگذارید. همسرتان را متهم نکنید و اجازه بدهید گفت و گو در شرایطی آرام شروع شود. اغراق نکنید و اگر کمی گریه کرد، به او نگویید تو عصبی و هیستریک هستی! به خود و همسرتان فرصت بدهید تا اوضاع بهبود یابد.
در نوشتن این مطلب از «فرارو» کمک گرفته شده ‌است



پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط