چهارشنبه 04 مهر 1403 - 06:42

کد خبر 190679

سه‌شنبه 14 شهریور 1402 - 21:40:00


مجازات پیاده‌روی اربعین در زمان صدام


فارس/ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید الحسینی، رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق با اشاره به شرایط سخت پیاده‌روی اربعین در رژیم بعث عراق و قبل از آن گفت: حضور مردم در این راهپیمایی طبیعتاً روز به روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند. در زمان گذشته و در پیاده‌روی اربعین، اول مردهای بزرگ، علما، مراجع و افرادی که توانایی داشتند سختی‌های این مسیر را تحمل کنند، انجام می‌دادند. زیرا رژیم بعث عراق و قبل از آن، پیاده‌روی اربعین را جرم می‌دانست و افراد را اعدام می‌کردند.

شرایط پیاده‌روی اربعین ۴۲ سال پیش

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به خاطره حضورش در پیاده‌روی اربعین در ۴۲ سال پیش گفت: در سال ۱۹۷۷ میلادی مطابق با ۱۳۵۵ شمسی به جرم پیاده‌روی اربعین زندانی شدم و ۴ نفر از همراهان ما را فقط به خاطر اینکه پیاده به کربلا رفته بودند،‌ اعدام کردند. 

وی ادامه داد: اما اکنون حضور خانواده‌ها و بچه‌ها را می‌بینیم. کسانی که ناتوان هستند در این مسیر می‌آیند. این‌ها علامت است که وقتی آن زمان جلوی مردان قوی و توانا را می‌خواستند بگیرند، در حال حاضر بانوان با فرزندانشان حضور دارند. آن هم به خاطر اینکه امام حسین (ع) با خانواده به کربلا آمد.

 این روزها خانواده امام حسین (ع)، بچه‌ها و بی‌بی زینب (س) در بیابان بودند و اکنون نیز همه همانند خانواده امام حسین (ع) خارج شدند و در بیابان‌های بین الحرمین نجف اشرف و کربلای معلی حضور دارند.

قیام خانوادگی زوار اربعین برای لبیک به حسین (ع) در مسیر نجف به کربلا

وی با تأکید بر اینکه در آن زمان صدام نتوانست جلوی حضور مردان در راهپیمایی اربعین را بگیرد، گفت: امروز نیز استکبار جهانی هم نخواهد توانست جلوی حضور خانواده‌ها را در پیاده‌روی اربعین بگیرد. آن‌ها آمده‌اند تا به امام حسین (ع) بگویند که اگر در آن زمان بودیم، با شما در یک رکاب بودیم. آمده‌ایم تا به شما لبیک یا حسین (ع) بگویم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط