شنبه 31 شهریور 1403 - 13:30

کد خبر 191080

چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 09:41:21


یک کتاب خوب/ برای اعتماد به نفس کودکتان بخوانید


ایبنا/  تمامی کسانی که مفهوم ارزشمندی خود را تجربه می‌کنند، یعنی تمام انسان‌ها در هر گروه سنی می‌توانند از این کتاب یاد بگیرند اما به طور ویژه این کتاب برای والدینی است که علاقه‌مند هستند حس ارزشمندی خود را در کودکشان بشناسند و بپرورانند.
مریم کرمی درباره کتاب «اعتماد به نفس کودکان (راهبردهای عملی و موثر فرزندپروری) به فرزندتان کمک کنید تا دوست پیدا کند، تاب‌آوریش را افزایش دهد و …» توضیح داد: کتاب چاپ شده در مورد موضوع بسیار مهم حس ارزشمندی خود در کودکان است، مولفه‌ای که پایه و اساس گام‌های بعدی است که کودک در زندگی خود برمی‌دارد.
او ادامه داد: این کتاب به توصیه‌های معمولی برای افزایش اعتماد به نفس نمی‌پردازد بلکه ۳ عنصر اصلی آن را به والدین می‌آموزد. «ارتباط» با دیگران که مهم‌ترین بخش زندگی کودکان و البته بزرگسالان است، «انتخاب» و «شایستگی» که به طور خلاصه منظور اهمیت انتخاب کردن و تصمیم‌گیری برای کودکان و ضرورت کسب مهارت و شایستگی را نشان می‌دهد.
به گفته کرمی، تمامی کسانی که مفهوم ارزشمندی خود را تجربه می‌کنند، یعنی تمام انسان‌ها در هر گروه سنی می‌توانند از این کتاب یاد بگیرند اما به طور ویژه این کتاب برای والدینی است که علاقه‌مند هستند حس ارزشمندی خود را در کودکشان بشناسند و بپرورانند.
او بیان کرد: این کتاب به زبان ساده و روان و برای عموم مردم مناسب است. کتابی را در دست داریم که حس ارزشمندی خود را مولفه‌ای سطحی نمی‌داند که با روش‌هایی سطحی به دست بیاید بلکه آن را موضوعی عمیق می‌داند، بنابراین لازم است به آن عمیق نگاه کرد.
کرمی درباره تاثیر این کتاب در عمومی سازی دانش روانشناسی گفت: مهم‌ترین تاثیر در اختیار گذاشتن دانش نوشته شده در این کتاب این است که از رفتن به سمت مسیرهای پراشتباه جلوگیری می‌کند، این کتاب پیشگیری می‌کند و البته در کنار یک درمانگر متخصص در ترمیم زخم‌هایی که تجربه شده است، کمک‌کننده است.

او در پایان بیان کرد: در تجربه‌ای که در تعامل با والدین داشته‌ام متوجه این نکته شده‌ام که نگرانی بسیاری در مورد مفهوم ارزشمندی خود در کودکشان دارند، بنابراین مطالعه این کتاب می‌تواند مسیر را برایشان روشن کند. 



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط