شنبه 31 شهریور 1403 - 12:17

کد خبر 191412

چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 17:00:00


«نمایشگاه کتاب رودخانه» میزبان زائران حسینی است


ایبنا/ «نمایشگاه کتاب» رودخانه، به مناسبت اربعین حسینی در هرمزگان میزبان زائران حسینی و زوار امامزاده سید سلطان محمد(ع) است
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، نمایشگاه کتاب با عنوان سرفصل کتاب «عشق ما حسین علیه السلام»، میزبان زائران حسینی و زوار امامزاده سید سلطان محمد(ع) در بخش رودخانه است.
این نمایشگاه کتاب، بازنمایی منابع کتابخانه با موضوع امام حسین(ع) و اربعین سرور و سالار شهیدان است که به همت کبری بادرک نیا، کتابدار کتابخانه علامه حلّی شهر زیارتعلی بخش رودخانه در شمال شرق هرمزگان در تنها کتابخانه عمومی این منطقه برگزار شد و تا بعد از اربعین حسینی نیز ادامه دارد.
در این نمایشگاه آثاری مانند پیاده ها عاشق ترند (این کتاب در بردارنده ۱۲ داستان از نویسنده‌های مختلف است که توسط مریم بصیری گردآوری شده است. پیاده‌ها عاشق ترند، تک تک قدم هایم نذر ظهورت، گرمای خورشید بندر، پرواز در خاک، وامانده بر سر چهار راه، فرشته‌ها نمی‌میرند، برخی از این عناوین این کتاب هستند)، زیر ناودان طلا (سفرنامه زیارت یک کودک ۸ ساله، اثر نجفعلی مهاجر از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، خس بی سر و پا (این کتاب  پنجاهمین اثر مکتوب حوزه هنری استان همدان است که در آن خاطرات حمید حسام، از پیاده ‌روی اربعین ۱۴۳۶ هجری قمری در ۱۴۳ صفحه به نگارش درآمده است)، حسین از زبان حسین (شرح زندگی و زمانه امام سوم شیعیان از زبان خود ایشان، نوشته حجت الاسلام محمد محمدیان)، به سفارش مادرم، به صحرا شدم عشق باریده بود، سر بر خاک دهکده و ... به نمایش گذاشته شده است.
بخش فرهنگی رودخانه، زادگاه شهید علی حاجبی سردار شهدای استان در حدود ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق بندرعباس قرار دارد و میزبان امامزاده سید سلطان محمد(ع) یکی از مهم‌ترین اماکن‌ مذهبی هرمزگان است.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط