جمعه 30 شهریور 1403 - 16:59

کد خبر 191511

چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 18:00:00


راهکارهای خانگی برای دفع مورچه


جام جم/ مورچه‌ها یکی از بزرگ‌ترین حشرات مزاحم در خانه هستند که به‌سادگی دست از سرتان برنمی‌دارند و حضورشان حسابی دردسرساز است.
 

این حشره ریز و سیاه با شروع فصل‌های گرم، بیشتر در خانه آمد و شد دارد اما اگر خانه شما هم به نوعی مورچه گذاشته است، نگران نباشید چراکه روش‌های متفاوتی برای دفع و نابود کردن مورچه‌ها وجود دارند. 
محلول اسید بوریک و شکر 
برای درست کردن این محلول باید آب، شکر و اسید بوریک را با یکدیگر مخلوط و سپس آنها را در ماکروویو گرم کنید. پس از آن، این مواد را به‌خوبی تکان دهید تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند. قطعاتی از پنبه را به این محلول آغشته کنید و در مناطقی که مورچه‌ها وجود دارند، قرار دهید. چند روز طول خواهد کشید تا تمام مورچه‌ها با استفاده از این روش مسموم شوند.

عصاره روغن دارچین 
برای استفاده از این روش، تنها لازم است عصاره روغن دارچین داشته باشید یا تهیه کنید. پس از آن چهار یا پنج قطره از این عصاره را در ۲۴۰ میلی‌لیتر آب ریخته و آن را در یک ظرف اسپری بریزید. این محلول را در مناطقی که مورچه مشاهده کرده‌اید، اسپری کنید.
سرکه سفید برای دوری مورچه
سرکه سفید ماده دیگری است که سبب فراری شدن مورچه‌ها از خانه شما خواهد شد. محلولی متشکل از میزان مساوی سرکه سفید و آب درست کنید و در محلی که مورچه‌ها را مشاهده کرده‌اید، اسپری کنید. این روش را باید یک روش خانگی برای رهایی از شر حشرات موذی دانست‌.
مورچه‌های فراری از قهوه و فلفل 
استفاده از قهوه، فلفل قرمز و سیاه نیز می‌تواند در میزان وجود مورچه‌ها در خانه تأثیر بگذارد و تعداد آنها را به‌شدت کاهش دهد. تنها کافی است که این مواد را در مسیر مورچه‌ها قرار دهید. ماهیت قوی فلفل قرمز، سیگنال‌های شیمیایی را که مورچه‌ها جهت رسیدن به غذا دریافت می‌کنند از بین می‌برد. 
استفاده از گچ
مورچه‌ها هیچ‌گاه از روی خطوط گچی رد نمی‌شوند، پس برای از بین بردن آنها دور لانه مورچه‌ها کمی گچ سفید بریزید.
دفع مورچه با نعناع
 نعناع دافع طبیعی حشرات است که به صورت موثر مورچه‌ها را دور نگه می‌دارد. مورچه‌ها از بوی تند آن متنفر هستند؛ زیرا بوی تند نعناع، قابلیت بویایی آنها را مختل می‌کند.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط