جمعه 30 شهریور 1403 - 14:21

کد خبر 194346

شنبه 18 شهریور 1402 - 13:10:00


نکات طلایی برای انتخاب کفش کودکان


خراسان/ کفش مناسب به سلامت و تکاپوی کودکان کمک می‌کند، برای انتخاب بهتر باید به نکاتی درباره اندازه، زمان خرید، جنس کفش و زیره آن توجه کنید
  با توجه به نزدیکی  فصل بازگشایی مدارس، کم کم تکاپوی خانواده‌ها برای خرید لوازم مدرسه مثل تهیه کفش مناسب آغاز می‌شود. همان‌طور که می‌دانید کفش مناسب نقش مهمی در سلامت کودکان و نوجوانان، به‌خصوص   فعالیت بدنی آن‌ها دارد و اگر کفش مناسب نباشد تحرک کودک کم می شود و ممکن است آسیب ببیند. در ادامه نکاتی را که قبل از خرید یک کفش مناسب باید بدانید، مرور می‌کنیم:  
 بعدازظهرها اقدام به خرید کفش کنید، چون پاها در طول روز کمی بزرگ تر می‌شود و اگر هوا گرم باشد با مقداری ورم  هم مواجه می‌شوید.
از کودک بخواهید همان نوع جورابی را بپوشد که به‌طور معمول از آن استفاده می‌کند.
 رعایت این نکته مهم است که فرزندتان هر دو پای یک جفت کفش را بپوشد و امتحان کند. اگر یکی از پاهایش بزرگ تر یا پهن‌تر از دیگری است حتما موضوع را با فروشنده در میان بگذارید و از ایشان راهنمایی بخواهید.
کودک باید بعد از پوشیدن کفش بایستد تا مطمئن شوید که بین انگشت بزرگ (بلندترین انگشت) و نوک کفش یک تا 2 سانتی متر فضای خالی وجود دارد.

کودک باید با کفش راه برود تا مطمئن شوید که در کفش احساس راحتی می‌کند و پنجه در موقعیت خوبی است، پاشنه آزار دهنده نیست، کفی آن استاندارد است و...  
 داخل کفش را بررسی کنید که برچسب، زایده یا برآمدگی خاصی نداشته باشد. گاهی این گونه موارد می‌تواند پاها را اذیت کند و حتی باعث بروز تاول شود.
 سراغ کفش‌های خیلی فانتزی نروید. مطمئن شوید باز و بسته کردن بند یا چسب کفش راحت باشد؛ کفی خوبی داشته باشد و...
 در گذشته رسم بر این بود که والدین برای فرزندشان به دلیل رشد پای کودک چند سایز بزرگ تر کفش می‌خریدند. ولی این کار صحیح نیست، زیرا هنگام راه رفتن یا دویدن ، بزرگی کفش باعث برهم خوردن تعادل و بیشتر زمین خوردن کودک می‌شود و در دراز مدت هم کفش ظاهر و دوام خود را از دست می‌دهد. سعی  کنید کفشی را برای فرزندتان انتخاب کنید که اندازه و راحت باشد یا در نهایت 4 تا 5 میلی متر از جلوی کفش (یا از پشت کفش که قابل مشاهده باشد) خالی باشد.
 زیره کفش  علاوه بر نرم بودن، باید حالت ارتعاشی هم داشته باشد. وقتی به زیره کفش کودک  با انگشت شست‌تان فشار می‌آورید باید بعد از فشار به حالت اولیه خود بازگردد. چندین بار این کار را انجام دهید. با انجام این کار می توانید نرمی و انعطاف‌پذیری یک کفش خوب را  احساس کنید.
 وزن کفش اهمیت دارد. کفشی را انتخاب نکنید که زیره‌ای سنگین دارد. هرچه کفش سبک‌تر باشد، راه رفتن برای کودکان راحت‌تر می‌شود.
 زیره کفش بچگانه باید آجدار باشد. آج کفش بچه‌گانه باید مناسب باشد تا هنگام راه رفتن روی سنگ و سرامیک لیز نخورد. زیره آجدار باعث می‌شود که کودک کمتر زمین بخورد. البته باید بدانید تنها آجدار بودن زیره کفش کافی نیست. زیره باید از موادی ساخته شده باشد که کودک روی سنگ و سرامیک و مکان‌هایی که سر هستند، لیز نخورد. زیره‌هایی که از PVC ساخته شده‌اند،یکی از بهترین  زیره های کفش هستند.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط