شنبه 31 شهریور 1403 - 06:26

کد خبر 195164

یک‌شنبه 19 شهریور 1402 - 08:15:15


«باغ مخفی» با ترجمه مریم مفتاحی برای نوجوانان منتشر شد


ایبنا/ کتاب «باغ مخفی» به قلم فرانسیس هاجسون برنت با ترجمه مریم مفتاحی از سوی نشر آموت برای نوجوانان منتشر شد.
مری لناکس، کوچک، بداخلاق و پرخاشگر است و وقتی در هند پدر و مادرش را از دست می‌دهد به انگلستان برگردانده می‌شود تا با عموی خود در باغی بزرگ و ساکت و قدیمی زندگی کند. مری در طول روز کاری برای انجام‌دادن ندارد به جز پرسه‌زدن در باغ و البته تماشای سینه‌سرخی که بر فراز دیوارهای باغ اسرارآمیز پرواز می‌کند؛ باغی که ۱۰ سال است درِ آن قفل شده و کلیدش مفقود است.
رمان «باغ مخفی» درباره کودک ناسازگار و مریض‌احوالی است که گویی تنها مواجهه با چیزی حیرت‌انگیز، می‌تواند تغییری در اخلاق او بدهد. این کتاب داستان آشتی با آسمان و زمین و گل و رنگ و پرنده است؛ دیدن و بوییدن و لمس‌کردن طبیعت و هر آنچه در آن است. منتقدان ادبی جهان، این رمان را شاهکار ادبیات کودک و نوجوان دانسته‌اند. از روی داستان «باغ مخفی» فیلم‌های زیادی ساخته شده است.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«یک هفته‌ای خورشید بر فراز باغ مخفی تابید. وقتی مری به باغ فکر می‌کرد، نام باغ مخفی به ذهنش می‌آمد. از اسمی که گذاشته بود خوشش می‌آمد. وقتی دیوارهای زیبا و قدیمی باغ او را در بر می‌گرفت و کسی نمی‌دانست کجاست، حسابی کیف می‌کرد. انگار از دنیا خارج شده و پا به سرزمین پریان گذاشته بود.»

فرانسیس هاجسون برنت از تأثیرگذارترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان قرن است که به دلیل تجارب شخصی و زندگی پردردی که از سر گذراند، توانست رمان‌هایی فارغ از زمان و مکان خلق کند. رمان‌هایی که توجه بزرگسالان و کودکان را به خود جلب کرد. تم اصلی آثار این نویسنده تحول فردی و یافتن خویشتن است.
رمان نوجوان «باغ مخفی» اثر فرانسیس هاجسون برنت با ترجمه مریم مفتاحی به تازگی از سوی نشر آموت در ۳۷۶ صفحه، شمارگان ۵۵۰ نسخه و به بهای ۱۹۹ هزار تومان منتشر شده است.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط