یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 21:11

کد خبر 19574

دوشنبه 21 فروردین 1402 - 19:20:00


چین: جهان باید با استقلال تایوان مخالفت کند


مهر/ سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که فعالیت های جدایی‌طلبان بزرگترین چالش امنیتی در تنگه تایوان است.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در اظهاراتی عنوان کرد: چین امید دارد که همه کشورها اصل مسئله تایوان را درک کنند و به شکلی قاطع با هر حالت از استقلال تایوان مخالفت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری این وزارتخانه گفت: امیدواریم همه کشورها به اصل چین واحد متعهد باشند و با هر شکلی از استقلال تایوان و فعالیت های جدایی طلبانه در این منطقه مخالفت کنند.

وانگ در عین حال یادآور شد که چین فعالیت های جدایی طلبانه کنونی در تایوان با همراهی و حمایت واشنگتن را بزرگترین تهدید برای صلح در تنگه تایوان قلمداد می‌کند.

ارتش چین روز شنبه اعلام کرد که رزمایش‌های ۳ روزه خود را در تنگه تایوان و آب‌های اطراف این جزیره آغاز می‌کند.این رزمایش‌ها در پاسخ به دیدار اخیر «تسای اینگ‌ون»، رئیس تایوان با «کوین مک‌کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان و ۱۷ سیاست‌مدار آمریکایی دیگر برگزار می‌شود.

پیش از این وزارت خارجه چین اعتراض شدید خود را نسبت به این دیدار اعلام و تأکید کرد که سفر رئیس تایوان به آمریکا و دیدار با مقامات ارشد این کشور، در تضاد با اصل «چین واحد» و تضعیف‌کننده حاکمیت پکن است.

در ۲۹ مارس، هیئت تایوانی به رهبری تسای برای یک سفر ۱۰ روزه به دو کشور آمریکای مرکزی سفر کرد. در ۱ آوریل، این هیئت وارد گواتمالا شد و در ۳ آوریل نیز به کشور «بلیز» رفتند.

چین، جزیره خودمختار تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و همواره بر الحاق صلح‌آمیز این جزیره تاکید و در عین حال اعلام کرده که در صورت لزوم از «قوه قهریه و زور» برای الحاق استفاده خواهد کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط