یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 02:16

کد خبر 19605

دوشنبه 21 فروردین 1402 - 16:22:00


شکست هر سه تیم بالانشین جدول به دست تراکتور پاکو خمز


طرفداری/ سرمربی اسپانیایی تراکتور تمام تیم های مدعی را شکست داده است
تراکتور آمار فوق العاده ای را از خود به جا گذاشته و هر سه تیم مدعی لیگ 22 را با شکست مواجه کرده است.
بعد از سپری شدن 25 هفته از لیگ برتر فوتبال ایران، 2 سرمربی خارجی رتبه‌های اول و دوم را دارند و یحیی گل‌محمدی و امیر قلعه‌نویی به‌عنوان موفق‌ترین سرمربیان ایرانی پشت سر آنها قرار گرفته‌اند و پس از آن ها نیز تراکتور با یک سرمربی خارجی در رتبه پنجم جدول حضور دارد.
جایگاه هایی که ثابت می کند بزرگ‌ترین مربیان ایرانی در لیگ برتر پایین‌تر از 2 سرمربی پرتغالی قرار گرفته‌اند و یک سرمربی اسپانیایی نیز منتظر کوچکترین لغزش آنهاست.
اما در این میان آمار قابل توجهی که وجود دارد به آمار سومین خارجی لیگ یعنی پاکو خمز برمی گردد. تراکتور در حالی رتبه پنجم را در اختیار دارد که هفته‌های کمتری در ایران حضور داشته و لیست بازیکنانش به شکلی آشکار کم‌ وزن‌ تر از اسکواد سه تیم بالایی است اما با این وجود موفق شده هر سه تیم بالای جدول را شکست دهد.
تراکتور اگرچه همین چند هفته قبل در تبریز مقابل پرسپولیس مغلوب شد اما پرسپولیس در دور رفت به تراکتور در تهران باخت و استقلال هم که در جام حذفی تراکتور را با پنالتی های یامگا برده بود، در لیگ مغلوب شاگردان خمز شد. سپاهان هم که جمعه شب مغلوب تبریزی ها شد تا در مجموع هر سه تیم اول جدول به تراکتوری ها باخته باشند.

البته نباید فراموش کرد در میان سه تیم صدرنشین، مورایس و شاگردانش اگرچه در جام حذفی شکست تلخی را در اصفهان مقابل پرسپولیس تجربه کرده و حذف شدند اما در لیگ و در نبردهای رو در رو با دو پیروزی رفت و برگشت مقابل استقلال و پیروزی مقابل پرسپولیس در دور برگشت، بهترین عملکرد را دارند.
اما عجیب ترین نکته با وجود آمار خوب تراکتور و خمز این است که آن ها با وجود درخشش مقابل تیم های مدعی و پیروزی برابر هر سه تیم حاضر در کورس قهرمانی، بین 4 تیم بالانشین جایی ندارند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط