جمعه 30 شهریور 1403 - 23:07

کد خبر 20219

سه‌شنبه 22 فروردین 1402 - 13:05:00


احسان یاسین: سامی یوسف را دوست دارم اما به دنبال استقلال هنری هستم


ایرنا/ احسان یاسین خواننده جوان، هفته گذشته در تالار وحدت برای نخستین بار، کنسرت برگزار کرد و نگاه ها را به خود جلب.

کنسرت احسان یاسین با همراهی ارکستر ایستگاه به سرپرستی مهدی نوروزی انجام شد. ترانه های این خواننده جوان در برخی از قطعات، به دو یا سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی گفته شده است و محتوایی دینی دارد. قطعاتی که که یاسین در این کنسرت اجرا کرد، برگرفته از نخستین آلبوم او با نام ماه من بود که اسفندماه سال گذشته منتشر شد.

در فیلمی که به این خبر ضمیمه شده است، احسان یاسین و همچنین مهدی نوروزی، نکاتی را درباره این برنامه مطرح می کنند. این فیلم را بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی، تهیه کرده است.

او به هفت سال دیده نشدن اش طی فعالیت های هنری و سپس حضور در برنامه استعدادیابی عصرجدید اشاره می کند. همچنین از ادامه چندزبانه خواندن و اضافه کردن سایر زبان ها به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در اشعارش صحبت می کند. علاقه به سامی یوسف خواننده مشهور جهان عرب و تاکید بر حفظ استقلال هنری نیز، از دیگر صحبت های این خواننده در فیلم ضمیمه شده است.

احسان یاسین خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرا متولد هشتم اردیبهشت سال ۱۳۷۸ است که در زمینه ساخت آثار موسیقی عرفانی و اسلامی فعالیت می‌کند. وی معتقد است که این سبک از موسیقی محدود به زبان‌ها، کشورها و مرزها نیست و باید به هر زبانی که ممکن است کارهایی در این سبک و سیاق ساخته شود. یاسین هدف خود را گسترش صلح، آرامش و عشق در همه جهان بیان کرده است.

او با شرکت در فصل سوم برنامه استعدادیابی عصر جدید و اجرای آثار معنوی و عرفانی که اغلب از ساخته‌های خود بود توانست نظر مثبت داوران و بینندگان آن رقابت را جلب کند. آثار او عمدتا به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی هستند. گرچه فعالیت یاسین محدود به این زبان‌ها نیست و در آثارش همکاری و همخوانی با هنرمندانی از کشورهای مختلف از جمله مصر، کانادا، آمریکا، کره جنوبی، آلبانی، اندونزی نیز دیده می‌شود.

 


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط