یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 18:02

کد خبر 21362

چهارشنبه 23 فروردین 1402 - 16:01:00


هاچ‌بک جدید «بی وای دی» با اینترنت رایگان و گارانتی نامحدود


گجت نیوز/ خودرو هاچ بک برقی جدید بی وای دی e2 مدل 2023 و قیمت 14.9 هزار دلار، یکی از ارزان‌ترین ماشین‌ چینی‌های بازار است که در ادامه با مشخصات فنی آن آشنا می‌شویم.

حتما شما هم شنیده‌اید که انسان باید کاخ آرزوهای خود را بزرگ و بزرگ‌تر کند؛ این دقیقا همان کاری است که شرکت BYD در سال‌های قبلی انجام داده. محصولات این برند در سال‌های گذشته، حتی در ایران هم خریدار نداشتند اما اکنون کار به جایی رسیده که اروپایی‌ها و ژاپنی‌ها هم دوست دارند تا طعم رانندگی با بی وای دی را تجربه کنند و این شرکت به برترین خودروساز چینی تبدیل شده است! در ادامه به سراغ بی وای دی e2 می‌رویم و این خودرو را زیر نظر می‌گیریم.

طراحی ظاهری و داشبورد BYD e2 EV

ابعاد بی وای دی e2 شامل 4260 میلی متر طول، 1760 میلی متر عرض و 1530 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به 2610 میلی متر می‌رسد. چهره این خودرو کاملا خانواده پسند و به اصطلاح کم خرج است و آن چنان زرق و برق خاصی ندارد. حتی دستیگر‌ه‌ درب‌ها هم به صورت سنتی هستند و طراحان چینی از دستگیره‌های پاپ اوت استفاده نکرده‌اند. این خودرو تقریبا از سال 2019 روی خط تولید BYD قرار داشته اما مدل 2024، اولین نسلی است که از چهره‌ی یک خودرو برقی بهره می‌برد.

کابین و داشبورد بی وای دی e2 مدل 2023 هرچند ساده است اما یک ویژگی فوق العاده جذاب را دارد. بر روی داشبورد، می‌توانید یک نمایشگر مولتی مدیای 12.4 اینچی لمسی و یک کلاستر دیجیتال 10.25 اینچی را پیدا کنید و فرمان هم به صورت D کات طراحی شده.

نکته جالب اینجاست که نمایشگر مولتی مدیا می‌تواند به صورت ۹۰ درجه بچرخد و حالت‌های عمودی و افقی را داشته باشد! چنین قابلیتی را قبلا در خودرو سدان عجیب و غریب های فای زد هم دیده بودیم.

مشخصات فنی و قیمت بی وای دی e2 مدل 2023

اگر از اولین خریداران بی وای دی e2 باشید، می‌توانید از اینترنت نامحدود و رایگان دو ساله استفاده کنید و گارانتی خودرو شما هم نامحدود خواهد بود! این خودرو بر اساس پلتفرم e 3.0 و در 3 نسخه مختلف راهی بازار می‌شود که تفاوت آن‌ها با یکدیگر، به شعاع حرکتی و قدرت موتورها مربوط می‌شود.

بی وای دی e2 مدل 2023 در تریم 420 Leading به یک موتور برقی سنترال در محور جلویی خود مجهز شده که می‌تواند 136 اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس تک سرعته به راننده هدیه دهد. شتاب 0 تا 100 بی وای دی e2 مدل 2023 در این نسخه تقریبا ۵.۵ ثانیه است و در هر بار شارژ شدن می‌تواند ۴۲۰ کیلومتر را طی کند. تریم 510 Leading هم هیچ فرقی با تریم قبلی ندارد و فقط شعاع حرکتی آن به ۵۱۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

بی وای دی e2 در تریم 610 Outstanding میزبان یک موتور قوی‌تر در محور جلویی است که توان آن به 204 اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن هم به ۳.۸ ثانیه کاهش پیدا کرده. با توجه به نام گذاری این نسخه، نیازی نیست که بگوییم شعاع حرکتی آن چقدر است!

از امکانات بی وای دی e2 می‌توان به سیستم تهویه مطبوع هیت پامپ اشاره کرد که این سیستم را برای اولین بار در خودروهای تسلا دیده بودیم و عملکرد آن تقریبا شبیه به کولر گازی است (بخاری خودروهای برقی معمولی از ترکیب المنت و فن تشکیل می‌شود). همچنین بی وای دی e2 به دستیار رانندگی خودکار سطح 2 مجهز شده که امکانات و آپشن‌های زیر را در اختیار راننده قرار می‌دهد:

کروز کنترل
دوربین ۳۶۰ درجه
اتوهلد و ترمز پارک برقی
قابلیت باز کردن درب‌ها و استارت از راه دور و اپلیکیشن موبایل
مولتی مدیا ۱۲.۴ اینچی با قابلیت چرخش عمودی و افقی
کلاستر دیجیتال
سنسور نور و باران
سنسور فشار باد لاستیک
رادار باقی ماندن بین خطوط
ترمز اضطراری
رادار نقطه کور
سنسور پارک و دوربین دنده عقب

در پایان کار به قیمت بی وای دی e2 می‌رسیم که با توجه به تریم انتخابی، بین 18.9 تا 25.7 هزار دلار بالا و پایین می‌شود. هرچند که واردات خودروهای بی وای دی به ایران، دیگر یک خواب و رویا است اما اگر باد و فلک دست به دست هم دهند و بی وای دی e2 مدل 2023 به ایران وارد شود، احتمالا قیمت آن در نسخه استاندارد از ۲ میلیارد تومان هم بیشتر خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط