شنبه 31 شهریور 1403 - 04:09

کد خبر 21657

چهارشنبه 23 فروردین 1402 - 22:27:00


مادرم مخالف ازدواجم با خانمی مطلقه است


خراسان/ 30 ساله ام. می خواهم با دختری 23 ساله ازدواج کنم ولی او یک بار ازدواج کرده است. دو سال است به یکدیگر علاقه داریم. مادرم مخالفت می کند. چه کار باید بکنم؟

پاسخ مشاور

قبل از هر موضوعی، باید بدانید در ازدواج عوامل مختلفی نقش دارند که بر تصمیم گیری اثر می گذارند همچون سن، قیافه، تحصیلات، اعتقادات، خانواده، علاقه و... .

برای تصمیم گیری و انتخاب همسر لازم است حداقل سه نکته را برای خودتان روشن کنید:

اول این که کدام عوامل و معیارها برای شما ضروری است و از کدام یک می توانید بگذرید؟

دوم آن که کدام عوامل در اختیار شماست و می توانید روی آن ها مانور دهید و کدام ها خارج از حیطه اختیار و کنترل شماست؟

سوم؛ کدام معیارها و عوامل حقیقتا برای تان مهم است و کدام ها را به خاطر اطرافیان تان اهمیت می دهید؟

با در نظر گرفتن این نکات، بهتر می توانید تصمیم بگیرید. به عبارت بهتر چنان چه بتوانید ملاک های واقعی مد نظرتان را فارغ از فشار اطرافیان و اجتماع تشخیص دهید، بهتر و درست تر تصمیم خواهید گرفت.

نکاتی درباره گزینه ازدواج تان

با توجه به موضوعی که در پیامک تان مطرح کرده اید، حداقل سه عامل شما را در تصمیم گیری دچار مشکل کرده است:

ازدواج قبلی خانم، نظر مادر و علاقه شخصی شما

ابتدا ببینید برای شخص خودتان کدام یک از این سه موضوع واقعا مهم است و آن ها را اولویت بندی کنید. سپس ببینید کدام ها را می توانید به نفع خودتان تغییر دهید و نهایتا به هر نتیجه ای که رسیدید به آن پایبند باشید.

دلایل مخالفت مادرتان را بشنوید

چنان چه مشکل شما فقط مخالفت مادرتان به دلیل ازدواج پیشین این خانم است، خودتان یا فردی که مادرتان حرف هایش را قبول دارد برای ایشان توضیح دهید که ارزش یک خانم به این نیست که قبلا ازدواج کرده یا نه و این که در اعتقادات ما چنین موضوعی اهمیت ندارد و به احتمال زیاد، نگرانی ایشان از جنبه های عرفی جامعه است. البته اگر مادرتان به دلایل دیگری مخالفت می کنند، لازم است به دور از احساسات و تنش، حرف های ایشان را بشنوید و اگر منطقی بود بپذیرید درغیر این صورت با رعایت احترام قانع شان کنید.

تکلیف تان را خودتان روشن کنید

اما در صورتی که صرف نظر از مخالفت مادر، خود شما هم هنوز تردید دارید، ابتدا به همان صورتی که گفته شد، تکلیف تان را با خودتان روشن کنید. سپس در صورت لزوم به مادرتان بپردازید چون گاهی اوقات، ما می توانیم ضعف و ترس خود را در تصمیم گیری به گردن دیگران بیندازیم و از مسئولیت پذیری شانه خالی کنیم. حتما در فرایند تصمیم گیری برای ازدواج، به نکاتی مانند علت طلاق خانم و فاصله سنی و دو سال آشنایی قبلی هم توجه داشته باشید.

با صبر و منطق پیش بروید

در نهایت این که برای همه هنگام ازدواج مشکلاتی وجود دارد که با صبر و منطق و گفت و گو تا حدودی حل می شود اما چنان چه خودتان نتوانستید این مسئله را حل کنید، حتما از مشاوران و روان شناسان حرفه ای به عنوان افرادی خبره و بی طرف کمک بگیرید. خوشبخت باشید. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط