شنبه 07 مهر 1403 - 20:50

کد خبر 22577

پنج‌شنبه 24 فروردین 1402 - 20:50:00


امشب خداوند تقدیر ثبت شده و بلا را با دعا عوض می‌کند


آخرین خبر/ حاج_آقا_مجتبی_تهرانی:  امّا راجع به شب بیست و سوّم؛ این را قبلاً هم گفته ام و چه بسا تکراری باشد، ولی تذکّرش خوب است. ممکن است به ذهن بیاید که شب بیست و یکم را رد کردیم و هرچه بنا بود، برای ما نوشتند و سرنوشت ما نوشته شد؛ چون امور را در بیست و سوّم امضا می کنند؛ یعنی آقا توشیح می کند. پس تغییر غیرممکن است. جواب: خیر.
این طور نیست که نتوان در نوشتۀ بیست و یکم تصرف نکرد؛ بلکه با اینکه قبول داریم که شب بیست و سوّم شب امضاست، امّا می شود در آن تغییراتی ایجاد کرد: «یَمْحُوا اللَّهُ ما یشاءُ وَ یثْبِتُ» ؛ در اینجا هیچ اشکالی ندارد و تقدیر را عوض می کنند. در شب بیست و سوّم اگر دیدی که سال آینده شرایط خوبی نداشت، درِ خانه خدا برو، پافشاری کن و به خدا بگو که شرایط به بهترین وجه باشد، این را عوض خواهند کرد.  
امام‌هفتم (ع) فرمودند: «عَلَیکُمْ بِالدُّعَاءِ فَإِنَّ الدُّعَاءَ لِلَّهِ وَ الطَّلَبَ إِلَى اللَّهِ یَرُدُّ الْبَلَاءَ»، بر شما باد به اینکه دعا کنید. از خدا درخواست کنید که این طلب، بلا، بدی ها و هر نوع گرفتاری را رد می کند، «یرُدُّ الْبَلَاءَ وَ قَدْ قُدِّرَ وَ قُضِیَ وَ لَمْ یَبْقَ إِلَّا إِمْضَاؤُهُ» ؛ دعا بلا را رد می کند. این، همان بلایی است که تقدیر شده و به عنوان قضا و قدر نوشته شده، ولی هنوز امضا نشده است. بدانید که امشب، شب سرنوشت است؛ چون اگر شب بیست و یکم، آنچنان که دلمان می خواست، از لحاظ تمام ابعاد دنیوی و اُخروی، آن طور که باید نوشته نشده بود؛
امشب می توانی درِ خانه خدا بروی و دعا کنی که: خدایا! تقدیرم را بر گردان و برای من همه را خوب کن. او قبول می کند؛ لذا بزرگان ما روی شب بیست و سوّم بیشتر تکیه می کردند. توجه کنید! می گفتند: شب بیست و سوّم است که شب سرنوشت ساز است.   خدا آنچه را بخواهد محو یا اثبات مى کند.

سورۀ مبارکۀ رعد، آیۀ39    الکافی، ج 2، ص470- وسائل الشیعه، ج 7، ص36


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط