یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 19:55

کد خبر 237945

دوشنبه 24 مهر 1402 - 09:30:00


تغییر طرز فکر برای تحقق توانمندی‌ها


آخرین خبر/ کارول دوک، روان‌شناس مشهور دانشگاه استنفورد، پس از دهه‌ها تحقیق روی موضوع دستاورد و موفقیت، مبحث نوینی را معرفی کرده است: قدرت طرز فکر.
دوک توضیح می‌دهد که چرا صرفاً توانایی‌ها و استعدادهای ما نیستند که موفقیت را برایمان به ارمغان می‌آورند، بلکه نوع طرز فکر‌مان است که ما را به موفقیت نزدیک یا از آن دور می‌کند. او توضیح می‌دهد که چرا تعریف و تمجید از هوش و توانایی باعث افزایش عزت‌نفس و دست‌یابی به موفقیت نمی‌شود و حتی ممکن است موفقیت را به خطر هم بیندازد.
در این کتاب دوک ما را با پدیده‌ی جدیدی به‌نام طرز فکر رشد اشتباه آشنا می‌کند و با راهنمایی‌هایش هدایتگر ما به سمت طرز فکر رشد عمیق‌تر و درست می‌شود.
با طرز فکر درست رشد، می‌توانیم به فرزندانمان انگیزه بدهیم و کمکشان کنیم تا نمره‌هایشان را بهتر کنند و همچنین به اهداف شخصی و حرفه‌ای خودمان برسیم. می‌توانیم به کسانی که رهبری‌شان می‌کنیم، آموزششان می‌دهیم و دوستشان داریم انگیزه بدهیم و زندگی آن‌ها و خود‌مان را متحول کنیم.

دوک چیزی را آشکار می‌کند که تمام والدین، معلمان، مدیر‌عاملان، نوازندگان و ورزشکاران بزرگ می‌دانند: چطور باور ساده‌ای درمورد ذهن، عشق به یادگیری و تاب‌آوری ایجاد می‌‎کند و اساس دستاورد‌های بزرگ در تمامی زمینه‌ها‌ می‌شود.

 طرز فکر
تغییر طرز فکر برای تحقق توانمندی‌ها
کارل اس. دوک
ترجمه‌ی نازنین فیروزی


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط