جمعه 27 مهر 1403 - 14:54

کد خبر 238042

دوشنبه 24 مهر 1402 - 10:15:54


خیارشور کپک زده را استفاده کنیم؟


خراسان/ وقتی که خیارشور خود را در جای نامناسب و گرم نگهداری می‌‌‌‌کنید باکتری‌‌‌‌های موجود در داخل مواد خیارشور شروع به رشد کردن می‌‌‌‌کنند و برای همین خیارشور شما کپک می‌‌‌‌زند. خیارشور جزو آن دسته از مواد غذایی است که خیلی زود کپک می‌‌‌‌زند و که بیشتر انواع آن‌‌‌‌ها باعث ایجاد بیماری می‌‌‌‌شود. برای همین اگر خیارشور شما هم کپک زده است بهترین راهکار این است که آن‌‌‌‌ها را نخورید و دور بیندازید.
فقط روش کپک زده!
خیلی از افراد می‌گویند فقط رویه خیارشور ما کپک زده است و پایین دبه کاملا سالم است و برای همین آن را مصرف می‌‌‌‌کنند. اما چون خیارشور دارای سرکه است و سرکه می‌‌‌‌تواند مواد کپک را به تمامی محتویات درون شیشه منتقل کند پس تمام آن مناسب مصرف نیست.
پس چه کار کنیم؟
وقتی خیارشور کپک می‌‌‌‌زند به نوعی فاسد می‌‌‌‌شود و هیچ راهکاری برای رفع و از بین بردن کپک نیست؛ مگر این‌‌‌‌که همان اول از کپک زدن آن جلوگیری کنید. بهترین کار این است که خیارشور را دبه‌‌‌‌های کوچک درست کنید دبه‌‌‌‌هایی که بتوان آن‌‌‌‌ها را در یخچال جای دهد. ضمن این‌‌‌‌که از آب جوشیده استفاده کنید و نوع و نسبت سرکه مصرفی را مورد توجه قرار دهید. در نهایت در دبه را طوری ببیندید که تا جاافتادن خیارشور، هوا وارد آن نشود. اگر هم از بیرون خیارشور تهیه می‌‌‌‌کنید همین‌‌‌‌که قاشق یا چنگال چرب وارد ظرف نکنید و خیارشور را در یخچال نگه دارید برای کپک نزدنش کافی است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط