شنبه 31 شهریور 1403 - 18:15

کد خبر 24542

شنبه 26 فروردین 1402 - 21:33:00


نمی توانم علاقه ام به دختردایی ام را مطرح کنم


خراسان/ جوان 25 ساله ای هستم و عاشق دختر دایی ام شدم اما متاسفانه قدرت بیان این موضوع را ندارم و نمی دانم چطور با خانواده و با خودش در میان بگذارم.

پاسخ مشاور

با توجه به این که در سن مناسبی برای ازدواج قرار دارید و به احتمال زیاد هم اکنون از رشد روانی و اجتماعی خوبی هم برخوردار هستید و همچنین برای خودتان شغلی هم دارید، نباید موانع مهمی جلوی راه تان باشد. با این حال و بر اساس آن چه در ادامه مطرح می شود، شما می توانید این خواسته تان را به صورت اصولی با خانواده تان بازگو کنید.

با صمیمی ترین عضو خانواده همکلام شوید

برای مطرح کردن خواسته تان باید رفتار جرئت مندانه را بیاموزید و با شیوه جرئت مندانه خواسته تان را مطرح کنید. اولین قدم برای مطرح کردن خواسته تان این است که برای گفت و گو کردن زمان مناسب و مکان مناسبی را انتخاب کنید. ابتدا والد یا خواهر و برادری را انتخاب کنید که با او راحت تر هستید و فضای صمیمی تری دارید تا راحت تر بتوانید خواسته تان را مطرح کنید.

نظر کلی اش درباره ازدواج تان را بپرسید

بعد از این که از او خواستید که با شما به گفت و گو بنشیند، در قدم بعدی توصیه می شود که نظرش را درباره ازدواج تان بپرسید و ببینید اصلا دیدگاه و نظرش درباره ازدواج شما چیست. بعد از این مرحله، از او بپرسید که آیا فردی را در خانواده مدنظر دارد که ویژگی های یک همسر خوب را برای او داشته باشد.

حالا نظر خودتان را بگویید

در قدم بعدی باید بحث را به این جا بکشانید که شما هم تصمیم به ازدواج گرفتید و بعد فردی را که مدنظر دارید یعنی دختردایی تان را به عنوان پیشنهاد خودتان اعلام کنید. اگر فردی که با او صحبت می کنید، موافق بود که خیلی خوب و این مسئله از یک نفر به نفر بعدی خانواده منتقل می شود اما اگر مخالفتی داشت، بهتر است که نکات مثبتی که از دختردایی تان دیده اید و به همان دلایل، نظر شما را جلب کرده است با وی مطرح کنید.

سعی کنید حرکات غیرکلامی تان با پیامی که می‌ فرستید، همخوانی داشته باشد و نکات خود را به ‌صورت واضح و مستقیم بیان کنید. اگر خانواده تان مخالف است احتمال دارد خانواده تان به دلایل شخصی یا کدورت هایی مخالف باشند. در این مواقع به هیچ عنوان موقع اظهار نظر عصبانی و برافروخته نشوید و اگر در موقعیت خوب و آرامی قرار ندارید و از نظرات ‌تان مطمئن نیستید، از اظهارنظر پرهیز کنید. اگر مدام نظرهای نسنجیده بدهید، اعتماد دیگران به شما از بین خواهد رفت.

مراقب باشید هیچ ‌گاه در بحث صدای‌ تان را بالا نبرید و احترام والدین تان را حفظ کنید. بگذارید خانواده تان خواسته تان را مطرح کنند شما می توانید با خانواده دایی تان هم این موضوع را مطرح کنید تا بدانید نظر آن هاچیست؟ درباره نحوه مطرح کردن این موضوع هم بستگی به میزان رفت و آمد و میزان صمیمیت خانواده ها دارد.

اگر خانواده ای هستید که رفت و آمد زیادی دارید، می توانید حضوری این موضوع را مطرح کنید. در غیر این صورت می توانید از طریق تماس تلفنی خواسته تان را با آن ها در میان بگذارید. با این حال، فراموش نکنید که اگر خواسته تان از سمت خانواده مطرح شود، خیلی بهتر است.

نویسنده : راهله فارسی | مشاور


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط