چهارشنبه 04 مهر 1403 - 12:08

کد خبر 256790

دوشنبه 08 آبان 1402 - 20:37:29


آیینی برای گرامی‌داشت یاد دو استاد فقید ادبیات


ایسنا/آیین گرامیداشت یاد و خاطره اساتید فقید دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور رئیس و جمعی از دانشجویان، مسئولان و کارکنان دانشگاه برگزار شد.

مرحومان دکتر مهدی تدین نجف‌آبادی و دکتر محمدرضا راشدمحصل از استادان نامدار و اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی بودند که سال‌ها در عرصه علم و دانش در این دانشگاه خدمت کردند.

 به گزارش ایسنا، در ابتدای این آیین پس از قرائت قرآن کریم، کلیپی از دوران خدمت این استادان فرهیخته برای حاضران به نمایش درآمد.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی نیز با خوشامدگویی به رئیس دانشگاه و هیات همراه، یاد و خاطره این استادان فقید و نخبگان علمی دانشگاه شهید چمران اهواز را گرامی داشت و یادآور شد که دکتر تدین و دکتر راشد از سرمایه‌های ارزشمند این مجموعه بودند.

همچنین دکتر علی محمد آخوندعلی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با تسلیت به خانواده این دو استاد فقید و گرامی، در سخنانی یاد و خاطره این عزیزان از دست رفته را گرامیداشت و جایگاه این نخبگان علمی بخصوص فرهیختگان علم و ادب فارسی را در بالاترین درجه و سطح در جامعه برشمرد و بر تداوم راه این بزرگان علمی کشور تاکید کرد. 

دکتر علم پیشکسوت دانشکده ادبیات نیز در این آیین گفت: جا دارد از برگزار کنندگان این مراسم تقدیر کنم؛ جای تأسف است که این استادان فقید از مجموعه علم و ادب کشور رخت بر بستند اما یاد و خاطره این دو عزیز همیشه در ذهن ما باقی می‌ماند.

وی افزود: دکتر تدین از نظر تراز علمی کلاسیک در جهان نمونه و سمبل استاندارد کامل هیات علمی بودند و اگر در جهان رتبه‌ای برای آن تعیین شود، بی‌شک دکتر تدین در این عرصه از رتبه‌های برتر است زیرا ایشان در ابعاد، اخلاقی، علمی و شخصیتی دارای برجستگی قابل توجهی بودند.

این پیشکسوت و عضو هیات علمی دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران اهواز یادآور شد: دکتر تدین در عرصه عرفان، شعر و ادب نیز از نخبگان بودند و بزرگترین افتخار بنده این بود که در مقطعی شاگرد ایشان بودم.

این مراسم به همت ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه زبان و ادبیات فارسی و انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی شعبه خوزستان روز دوشنبه در تالار خلیج فارس دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط