یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 02:29

کد خبر 25969

دوشنبه 28 فروردین 1402 - 09:40:00


۶  توصیه روان شناسانه به 21 میلیون جوان ایرانی


خراسان/ در روزهای آخر سال 1401 تعداد جمعیت جوان کشور یعنی ۱۸ تا ۳۵ ساله‌ها به حدود ۲۱ میلیون نفر رسید
نویسنده : دکتر الناز علوی | ‌ متخصص روان‌شناسی
بر اساس پیش‌بینی‌های جمعیتی رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال بر اساس آخرین داده‌های موجود در کشور، تا آخر اسفند سال ۱۴۰۱، تعداد جمعیت جوان کشور یعنی ۱۸ تا ۳۵ ساله‌ها، حدود ۲۱ میلیون شده است(منبع: ایسنا). در ادامه و به‌طور خلاصه، 6 توصیه به جوانان داریم تا از جوانی‌شان استفاده بهتری کنند و زندگی بهتری برای خودشان رقم بزنند.

 وقت خود را تلف نکنید| چون تقریبا همه چیز با زمان ساخته می‌شود و بهای بیشتر چیزهای ارزشمند با زمان داده می‌شود، به هیچ وجه نباید آن را تلف کرد. اما پرسشی که مطرح می‌شود این است که بهترین راه برای صرف زمان چیست؟ هر جوان باید بر اساس استعدادها و علایقش برای این سوال، پاسخی پیدا کند.
 روی مهارت‌های مهم زندگی کار کنید| تعدادی از مهارت‌ها در زندگی هستند که افراد باید آن را بیاموزند،  مثل مهارت ارتباط موثر، جرئت مندی، حل‌مسئله، مدیریت زمان، نه گفتن، مدیریت استرس و مقابله با خلق منفی و  ....

 سبک‌زندگی آگاهانه را انتخاب کنید| علاوه بر انتخاب سبک زندگی آگاهانه باید برای افزایش خود آگاهی خود تلاش کنید. صبح خود را با سوال «امروز چه کار خوبی باید انجام دهم؟» آغاز کنید و شب خود را با سوال «امروز توانستم چه کار خوبی انجام دهم؟» به پایان برسانید. یا سوال بسیار مهم و موثر «اگر امروز آخرین روز زندگی ام بود، آیا همچنان کاری را انجام می‌دادم که اکنون در حال انجامش هستم؟»
مطالعه کنید| هیچ چیزی نمی‌تواند به اندازه‌ مطالعه به شما کمک کند. هرگز از این نترسید که با ایده یا دیدگاهی روبه رو شوید که در تضاد بنیادی با دیدگاه شما باشد.
اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت روان‌‌تان انجام دهید|  ما زمانی به فکر حفظ سلامتی خود می‌افتیم که با یک  اعلام خطر ناگهانی مواجه شویم. این کار را می‌توانید با خوب غذا خوردن، ورزش،  مراجعه به  روان شناس و پزشک و مراقبت از سلامت جسمی، عاطفی و  روانی خود انجام دهید.
 زمانی را به خودتان اختصاص دهید| اختصاص  نیم ساعت در روز به خودتان  می‌تواند به شناخت بهتر شما کمک کند .
زمانی را هم به خانواده و دوستان تان  اختصاص دهید. درپایان  امیدوارم هر لحظه را طوری زندگی کنید که حاضر باشید بارها و بارها تکرارش کنید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط