پنج‌شنبه 05 مهر 1403 - 00:52

کد خبر 27312

سه‌شنبه 29 فروردین 1402 - 11:43:00


انصارالله وجود اعضای این جنبش در میان اسیران آزاد شده را تکذیب کرد


ایسنا/ جنبش انصار الله یمن اعلام کرد، اسیران یمنی که ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان اخیرا آزاد کرد، عضو ابن جنبش نیستند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته اسرا در دولت صنعا تکذیب کرد که افراد مشمول ابتکارعمل ائتلاف عربی درباره آزادی اسیران عضو انصارالله باشند. وی گفت، این افراد بازداشتی‌های یمنی در عربستان هستند که در جریان مذاکرات سوئیس درباره آزادی آنها توافق شد.

وی در توییتی نوشت، ۹۶ زندانی و ربوده شده یمنی امروز وارد فرودگاه بین‌المللی صنعا شدند و مقامات سعودی آنها را آزاد کردند.

المرتضی نوشت: مقامات سعودی درصدد مبادله این ۹۶ بازداشتی با اسرای خود بودند؛ اما ما به آنها توضیح دادیم که آنها از محل کارشان در داخل عربستان ربوده شده‌اند و قرار است آزاد شوند و روی این موضوع در سال ۲۰۱۸ در آخرین دور از مذاکرات در سوئیس توافق شد.

این مسؤول پرونده اسیران یمنی خواست، آزادی افراد ربوده شده با مذاکرات درباره آزادی اسیران خلط نشود و این افراد بی‌قید و شرط آزاد شوند.

چند ساعت پس از اینکه معاون وزیر خارجه دولت صنعا اعلام کرد، ۱۰۴ زندانی یمنی مقیم عربستان وارد کشورشان می‌شوند، انصارالله موضع مذکور خود را مطرح کرد.

پیش از این ائتلاف عربی از ابتکار عملی بشردوستانه عربستان خبر داد که شامل آزادی ۱۰۴ زندانی از "انصارالله" است.

دولت مستعفی یمن و انصارالله در جریان مذاکرات سوئیس درباره آزادی ۸۸۷ اسیر توافق کردند. طبق این توافق قرار شد دولت مستعفی و ائتلاف عربی ۷۰۶ تن از اسیران انصارالله و این جنبش نیز ۱۸۱ تن از اسیران وابسته به دولت مستعفی یمن و ۱۹ اسیر سعودی و سودانی از نیروهای ائتلاف را آزاد کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط