سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 10:46

کد خبر 275881

سه‌شنبه 23 آبان 1402 - 13:57:00


فعال اصولگرا: بازار خودرو، گوشت و مرغ ثبات پیدا کند انتخابات پرشور می‌شود


نامه نیوز/ فعال سیاسی اصولگرا گفت: مردم از عملکرد مجلس یازدهم راضی نیستند، این مجلس چه کار شاخصی انجام داده است که امروز می تواند آن را به عنوان کارنامه خود ارائه دهد؟

انتخابات وارد فاز چهارم خود شد. بعد از پیش ثبت نام، ثبت نام و بررسی هیأت های اجرایی، حالا مرحله بررسی صلاحیت نامزدها در هیأت های نظارتی در حال انجام است.

علی یوسف پور در گفتگو با نامه نیوز درباره رقابتی و پرشور شدن انتخابات مجلس گفت: اگر دولت 2 کار انجام دهد خیلی باعث می شود جامعه به ویژه اقشار کم درآمد ترغیب به حضور در پای صندوق های رأی شوند. نخستین موضوع تصمیم گیری قاطع درباره صنعت خودرو کشور و موضوع دوم ثبات در وضعیت سفره های مردم است.

وی با بیان اینکه همه اقشار جامعه با موضوع خودرو در ارتباط هستند، افزود: 3 سال است که موضوع واردات خودرو به سرانجام نرسیده و مجلس یازدهم نیز که به این موضوع ورود کرد، کار را به سایپا و ایران خودرو سپرد. کجای دنیا یک تولیدکننده خودش واردات نیز انجام می دهد. نکته جالب دیگر هم آن است که تعرفه واردات خودرو برقی نیز از صفر به 11 درصد افزایش یافت یعنی معلوم نیست در دولت چه کسی برای حوزه خودرو تصمیم گیری می کند. معتقدم باید مارادونا را رها کرد و جلوی گل به خودی زنندگان را بگیریم.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به بی ثباتی در بازار خودرو، مرغ، گوشت و تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون مسئول واردات نهاده های دامی خود دولت است، این کار باید به بازرگانان و تجار سپرده شود؛ وقتی دولت خودش وارده کننده نهاده های دامی است و در توزیعش نیز با مشکل مواجه می شود، کار را به خود مردم بسپارد چون ضمن آنکه سطح تصدی گری هایش کاهش می یابد جلوی فسادهای زیادی نیز گرفته خواهد شد.

وی افزود: اگر دولت بتواند به بازار خودرو، گوشت، مرغ و تخم مرغ ثبات ببخشد قطعا انتخابات پرشور می شود چون وقتی طرف نمی تواند سفره اش را پر کند با چه امیدی پای صندوق رأی بیاید؟ پس باید امیدواری به جامعه داده شود که اگر به نامزدهای شایسته رأی بدهند اوضاع شان بهتر خواهد شد.

یوسف پور با بیان اینکه باید دامنه کاندیداها وسیع شود، گفت: دیده شده که هیأت های اجرایی شهرستان و استان ها سلایق خود را در بررسی درخواست های نمایندگی مجلس دخالت می دهند. معتقدم وزارت کشور و شورای نگهبان روی هیأت های اجرایی و نظارتی شهرستان ها نیز بیشتر نظارت کنند. اگر یک فردی که جواب استعلام هایش مناسب بوده، ردصلاحیت شود، خوب این مسئله در نگاه مردم به انتخابات اثر می گذارد. نکته دیگر هم آنکه مردم از عملکرد مجلس یازدهم راضی نیستند، این مجلس چه کار شاخصی انجام داده است که امروز می تواند آن را به عنوان کارنامه خود ارائه دهد؟


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط