شنبه 31 شهریور 1403 - 17:39

کد خبر 27794

سه‌شنبه 29 فروردین 1402 - 18:45:00


کتاب «دختر شینا» به چاپ صد و شانزدهم رسید


صدا و سیما/ کتاب «دختر شینا» از آثار سوره مهر با موضوع خاطرات زنان است که از زمان انتشار تاکنون با اقبال خوب مخاطبان همراه شده است.
همچنین سماوا نیز کتاب صوتی این اثر با صدای مهرخ افضلی تولید و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.ضرابی‌زاده در این کتاب نشان داد که با روایتی ساده می‌توان مخاطبانی با سلیقه‌های مختلف جذب کرد.
کتاب «دختر شینا» داستان زندگی قدم‌خیر و همسرش، شهید ستار ابراهیمی را روایت می‌کند. داستان یک زوج دهه شصتی که به ناگاه با جنگ مواجه می‌شوند و جنگ مسیر زندگی آن‌ها را تغییر می‌دهد. زنده‌یاد قدم‌خیر محمدی کنعانی در این اثر راوی زندگی است که در مواجه با این بحران، زندگی‌اش دست‌خوش فراز و نشیب‌های متعدد شد. این کتاب عاشقانه‌ای بی‌نظیر است که یک بانوی نجیب و صبور ایرانی روایت‌​گر فصل​‌های مختلف آن شده است؛ زندگی که شاید جنگ تحمیلی آن را برای بانوان بسیاری رقم زد.
مواجهه انسان با یک بحران، همیشه از آن دست از موضوعاتی است که مخاطب را جذب می‌کند. «دختر شینا» از این زاویه نیز برای مخاطب امروز خواندنی است؛ شخصیت اول این کتاب یک اَبَر قهرمان نیست، انسانی معمولی است که توانسته به عنوان الگو و نمونه‌ای از هزاران زن دهه شصتی روایتش را ثبت کند. او زنی خانه‌دار است که با آرزوهایش قدم در زندگی همسرش می‌گذارد، اما جغد جنگ بر تمام این رؤیا‌ها سایه می‌اندازد و دست سرنوشت برای او مسیر دیگری را رقم می‌زند. با این حال، او در مواجهه با این بحران فرو نمی‌ریزد. بحرانی که تحمیل شده، همسرش را از او می‌گیرد، اما زندگی برای قدم‌خیر همچنان جریان دارد، با پنج فرزندش که فصل جدیدی را پیش روی خود می‌بینند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط