یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 12:50

کد خبر 27986

سه‌شنبه 29 فروردین 1402 - 21:26:00


یک نماینده مجلس: دولت برنامه‌ای برای مهار تورم ندارد


شرق/متن پیش رو در شرق منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نیز دیگر نماینده‌ای است که در‌این‌باره با «شرق» گفت‌وگو کرد. رحیمی با انتقاد از تعلل دولت در اقدامی برای کنترل تورم گفت: «دولت برنامه مشخصی برای کاهش قیمت‌ها و کنترل تورم ندارد و ناهماهنگی گسترده‌ای در تیم اقتصادی دولت دیده می‌شود».

نماینده مردم تایباد و باخرز در مجلس همچنین افزود: «البته دولت و مجلس شعار می‌دهند که نباید سرنوشت مردم را به برجام و مذاکرات هسته‌ای گره زد؛ اما آن‌طور که به نظر می‌رسد، برجام خودش را به این موضوعات گره زده است و سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی کشورمان است».

او ادامه داد: «همان‌طور که مشاهده می‌کنیم، سال‌هاست پرونده هسته‌ای و آثار و تبعات تحریم‌ها خودش را بر اقتصاد ایران تحمیل می‌کند و دولت هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد».

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: «البته توقع می‌رود دولت در جایی که توان دارد برنامه مشخصی ارائه دهد؛ هرچند خود دولت و شرکت‌های دولتی در افزایش قیمت‌ها پیش‌قدم شده‌اند».

رحیمی‌جهان‌آبادی با انتقاد از اقدام دولت در افزایش قیمت خودرو در سال جدید بیان کرد: «در موضوع افزایش قیمت خودرو سؤال اینجاست که بر چه مبنایی قیمت خودرو ظرف یک ماه اول سال تا این میزان افزایش داشته است؟ به عبارتی کیلویی چند خودروها را با مردم حساب می‌کنند؟ چرا هیچ کنترلی در‌این‌‌باره وجود ندارد؟».

او همچنین تصریح کرد: «با افزایش قیمت خودرو عملا این اتفاقات می‌افتد که قیمت رهن مسکن و فروش ملک هم بالا می‌رود و در همه ابعاد تأثیر خودش را نشان می‌دهد».

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه در‌صورتی‌که دولت اقدام عملی برای مهار تورم انجام ندهد، برنامه مجلس در‌این‌باره چیست؟ گفت: «مجلس وظیفه نظارتی بر عملکرد دولت دارد و دولت هم وظیفه دارد تصمیماتی اساسی در بحث سیاست‌های قیمت‌گذاری و نظارت بیشتر اتخاذ کند؛ اما عملا شاهدیم که سازمانی مثل تعزیرات حکومتی هم کارایی چندانی ندارد و تعطیل است و دولت با وجود همه ادعاهای قبلی برنامه‌ای برای مهار تورم ندارد».


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط