یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 12:18

کد خبر 28274

چهارشنبه 30 فروردین 1402 - 09:24:00


سرمقاله وطن امروز/ ارتش حزب‌الله


وطن امروز/ « ارتش حزب‌الله » عنوان یادداشت روزنامه وطن امروز به قلم امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
 
 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور عمق اعتماد نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راس آن، بنیانگذار کبیر انقلاب به این نهاد مقدس در دفاع از کشور عزیزمان است.
1- در روزگاری که جامعه ایران در کوران یک انقلاب بزرگ در پی براندازی یک نظام فاسد شاهنشاهی به سر می‌برد و در مقطعی که بیم هرگونه اقدام خطرناک از سوی قدرت‌های استعمارگر علیه این انقلاب نوپا می‌رفت، برخی گروه‌های سیاسی فعال که امروز کارنامه سیاه آنها در کشتار مردم عزیز کشورمان و همکاری با دولت‌های متخاصم و تلاس برای براندازی نظام جمهوری اسلامی پیش چشم همگان قرار دارد، خواستار انحلال ارتش بودند اما این نگاه عمیق و دوراندیشانه حضرت امام خمینی(ره) و یاران نزدیک‌شان همچون حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بود که جلوی این توطئه بزرگ را گرفت تا بدنه ارتش انقلابی به عنوان دژی محکم در مقابل تهدیدات پابرجا بماند؛ دژی که ستون‌های آن را شهیدان بزرگواری همچون تیمسار قرنی، فلاحی، صیادشیرازی، نامجو و... تشکیل می‌دادند.
چند ماه بعد از فرمان امام(ره) که 29 فروردین به عنوان «روز ارتش» در تقویم کشورمان ثبت شد، ارتشیان غیور و فداکار جواب این اعتماد را در مقابله با هجوم سراسری ارتش رژیم بعث به خاک میهن اسلامی‌مان نشان دادند. تقدیم 48 هزار شهید گلگون‌کفن و هزاران جانباز و آزاده ارتشی در طول 8 سال دفاع‌مقدس آن هم در روزگاری که همه دنیای استعمار پشت سر دشمن ملت ایران ایستاده بود، برگ زرینی در تاریخ این کشور و در کارنامه درخشان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که رهبر حکیم انقلاب به حق آن را «ارتش حزب‌الله» معرفی کردند. 45 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و 35 سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد و ارتش روز به روز خود را برای هرگونه فداکاری در حراست از ملت ایران آماده‌تر کرده است. امروز نیروهای چهارگانه ارتش در زمین و هوا و دریا با اتکا به تخصص و توان جوانان همین سرزمین در آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تهدید خارجی به سر می‌برند و این آمادگی به‌رغم تحمیل سنگین‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌ها به کشورمان بویژه در حوزه دفاعی به دست آمده است. حضور ناوگان دریایی کشورمان در آب‌های دوردست و ماموریت‌های سخت و طولانی، ساخت انواع تجهیزات نبرد هوایی از جمله جنگنده  بومی، حراست 24 ساعته و بدون توقف از آسمان کشور در نیروی پدافند هوایی و البته فداکاری‌های جان برکفان نیروی زمینی - که 29 فروردین در حقیقت روز بزرگداشت فداکاری این نیرو در سال‌های دفاع‌مقدس و بعد از آن است - گواهی بر عزم راسخ فرزندان ایران اسلامی برای حراست از آب و خاک کشور است.
در سال‌های گذشته در جریان حضور کشورمان در میدان نبرد مقابله با تروریست‌های تکفیری در جبهه مقاومت، باز این ارتشیان غیور و جان‌برکف بودند که در کنار برادران پاسدار خود، هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور به دفاع از ممالک اسلامی پرداختند؛ فداکاری‌هایی که بارها توسط سردار شهید سپهبد

حاج قاسم سلیمانی مورد تقدیر قرار گرفت و امیدواریم یک روز بتوان بخش‌های ناگفته از کارنامه این حضور افتخارآفرین را که با تقدیم چندین شهید و جانباز همراه بود، برای ملت ایران بازگو کرد.
علاوه بر این در زمان صلح، حضور همین نیروهای ارتش در مقاطع سختی مثل وقوع سیل، زلزله و... در کنار مردم آسیب‌دیده و فداکاری افسران، درجه‌داران و سربازان عزیزمان در خدمت‌رسانی به مردم و نیز عملکرد درخشان‌ 440 مرکز درمانی و بیمارستان ارتش و 15 هزار کادر درمانی در حوزه دفاع از سلامت مردم در مهار ویروس فراگیر کرونا نشان از انعطاف ارتش و آمادگی‌اش برای مقابله با سخت‌ترین شرایط نبرد بیولوژیک دارد.
امروز ارتش جمهوی اسلامی ایران آماده‌تر از گذشته است و نه‌تنها همه نیازهای خود را بدون اتکا و وابستگی به خارج، در داخل کشور تامین می‌کند، بلکه به مدرن‌ترین فناوری‌های روز دنیا نیز مجهز شده و نکته مهم آن است که این فناوری را مردانی با‌ایمان و سختکوش و معتقد در اختیار گرفتند و این شاید یکی از مهم‌ترین نقاط افتراق ارتش نظام مقدس اسلامی با دیگر ارتش‌های جهان باشد که تحت فرماندهی فقیهی عادل و مجتهدی آگاه مسیر خود را در راه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه‌السلام ترسیم کرده است.
2- روز گذشته در جریان رژه بزرگ ارتش که همزمان در تهران و دیگر شهرهای کشور انجام شد، ملت عزیزمان بخشی از جدیدترین و مدرن‌ترین تجهیزاتی که امروز در یگان‌های مختلف به‌کارگیری می‌شود را دیدند، هر چند همه اینها تنها نمایش نوک کوهی عظیم است که بخش عمده آن از نظرها پنهان مانده تا اگر روزی دشمن دست به اقدام احمقانه‌ای زد، با وجوه دیده نشده قدرت نظامی ایران غافلگیر شود.
در دنیایی که نظام استکبار و صهیونیسم بین‌الملل چنگ و دندان خود را به ملت ایران نشان می‌دهد و هر روز طرح جدیدی برای درگیر کردن کشورهای منطقه در جنگ و ناامنی دارد، این ایران اسلامی است که به عنوان یک جزیره باثبات، به الگویی برای ملت‌های آزاده جهان تبدیل شده و این مهم جز با راهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی و پا در رکاب بودن فرزندان ارتشی و سپاهی ایشان به دست نمی‌آمد.
بی‌تردید اقتدار امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را علاوه بر اراده آهنین همرزمان غیور و ولایی ارتش انقلابی، باید در پشتیبانی و استحکام خانواده‌های صبور و فداکار آنها دانست که در سخت‌ترین شرایط و ماموریت‌های طاقت‌فرسا، همچون کوهی استوار پشت سر پدران، همسران و فرزندان خود ایستادند و آرامش و آسایش خود را فدای آرامش و امنیت ملت عزیز و سربلند ایران کردند.
روز ارتش را به همه همکاران و همرزمانم در خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و در همه یگان‌ها بویژه در نیروی زمینی قهرمان تبریک می‌گویم و بار دیگر به ملت ایران این اطمینان خاطر را می‌دهم که فرزندان آنها در ارتش و همه نیروهای مسلح تا پای جان آماده فداکاری در راه اعتلای این ملت عزیز هستند و همین آمادگی و قدرت بازدارندگی، جرأت عملی‌کردن هرگونه توطئه دشمن علیه این آب و خاک را از آنها گرفته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط