یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 06:07

کد خبر 28331

چهارشنبه 30 فروردین 1402 - 10:01:00


«رولزرویس داون منصوری» با رنگ برفی در بدنه و کابین معرفی شد


پدال/ جدیدترین محصول منصوری به نام پالس ادیشن، رنگ سفید ویژه و استثنایی دارد. رولزرویس داون منصوری بهینه‌سازی فنی نیز ارائه می‌کند.

استفاده از رنگ سفید برای بدنه و رینگ خودروهای رولزرویس، طی سال‌های اخیر محبوب شده است؛ اما آنچه منصوری تولید کرده، عجیب و نایاب به نظر می‌رسد. این ترکیب، خصوصا برای ثروتمندان امریکایی و شهروندان اماراتی، جذابیت دارد.

منصوری در سال ۲۰۲۱، دان سیلور بولت را معرفی کرد که بدنه نقره‌ای و کاپوت سیاه داشت. این خودرو با صندلی‌های نارنجی رنگ، برگرفته از رودسترهای دهه‌ی ۲۰ میلادی به نظر می‌رسید. حالا در سال ۲۰۲۳، نمونه‌ای دیگر از رولزرویس داون به نام پالس ادیشن توسط منصوری معرفی شده که شدیدا چشم‌گیر و خیره‌کننده است. 

رنگ سفید بدنه برای پالس ادیشن، حالت برف و یخ را تداعی می‌کند و آنچنان عجیب به نظر می‌رسد که برای عامه مردم، کاملا تازگی دارد. ماده‌ی تشکیل دهنده کیت بدنه مشخص نیست اما احتمالا، از فیبرکربن ساخته شده است. بدنه دارای طراحی منصوری، از جهات مختلف با رولزرویس داون استاندارد تفاوت دارد. رینگ‌های ۲۲ اینچ سفید، سپرهای جلو و عقب، رکاب‌ها، طرح روی گلیرها و اسپویلر روی صندوق عقب، مخصوص پالس ادیشن منصوری هستند. خط نارنجی رنگ کشیده شده روی نمای جانبی خودرو نیز، حالت پالس را تداعی می‌کند.

با هدف جلب توجه بیشتر، سقف پارچه‌ای جمع‌شونده به رنگ نارنجی تغییر داده شده است. جزئیات داخل کاسه چراغ، جلوپنجره، فرمان، خط دوخت صندلی، کمربند ایمنی و حتی مجسمه اکستازی (Spirit of Ecstasy) هم نارنجی هستند.

مهندسان منصوری برای رولزرویس پالس ادیشن از سیستم تعلیق کم‌ارتفاع و اگزوزهای اسپرت با چهار خروجی سفید رنگ استفاده کرده‌اند. هنوز اطلاعات فنی از تیونینگ پیشرانه منتشر نشده اما ظاهرا بهینه‌سازی مشابه سیلور بولت منصوری وجود دارد تا ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور فراهم شود. سیلور بولت در زمان ۴/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت رسید و نهایت سرعت ۲۸۵ کیلومتر برساعت داشت.

رولزرویس اعلام کرده است که تولید داون و ریث در سال جاری میلادی به اتمام خواهد رسید. به همین دلیل، پیش فروش خودروهای مذکور متوقف شده و سفارشات قبلی تا پایان امسال، ساخته خواهند شد. حالا فرصتی استثنایی برای مالکان رولزرویس داون وجود دارد تا لوکس‌ترین خودروی دودر جهان را به نسخه‌ی منصوری تبدیل کنند. قیمت پایه برای محصول استاندارد ساخت رولزرویس، ۳۶۰ هزار دلار است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط