دوشنبه 09 مهر 1403 - 05:07

کد خبر 285291

سه‌شنبه 30 آبان 1402 - 18:15:00


عشق پروژه‌ای مادام‌العمر است


آخرین خبر/ عشق پروژه‌ای مادام‌العمر است؛ داستانی که نمی‌توانی دزدکی نگاهی به صفحه‌ی آخرش بیندازی.
 ازعشق‌گفتن مجموعه‌ای ارزشمند از بیست‎‌وپنج گفت‎‌وگوی صمیمی با برخی اندیشمندان امروز جهان است. ناتاشا لان، روزنامه‌نگار بریتانیایی، طی چندین سال این مصاحبه‌ها را انجام داده و گلچینی از آن‌ها را در این کتاب به چاپ رسانده است.
 آلن دو باتنِ فیلسوف درباره‌ی «روان‌شناسی تنهایی» صحبت می‌کند، فیلیپا پریِ روان‌کاو از عشقی می‌گوید که «به‎‌مرور زمان» ساخته می‌شود و رکسان گیْ نویسنده‌ی مشهور «تعریف نوینی از عشق» ارائه می‌دهد. استر پرلِ روان‌درمانگر «انتظارات بی‌جای ما از عشق» را آشکار می‌کند و استفن گروسِ روان‌کاو از «فقدان‌های ضروری برای رشد» حرف می‌زند. دکتر لوسی کلانثیِ جراح از عشقی می‌گوید که به زندگی‌اش «معنا» بخشیده است.
گفت‌‏وگوهای موجود در این کتاب روایت‌هایی درباره‌ی عشق‌اند. به‎‌علاوه در این موردند که انسان‌ها چگونه به هم کشش پیدا می‎‌کنند و چرا از یکدیگر ناامید می‌شوند، چگونه آسیب می‌بینند و چگونه شفا می‌یابند. وقتی فکر می‌کنند ادامه‌ی راه برای‌شان امکان‌پذیر نیست، چگونه ادامه می‌دهند و می‌کوشند معنای چیزی را بفهمند که زندگی از آن‌ها دریغ کرده است.
ناتاشا لان، با پرسیدن سؤال‌‏هایی هوشمندانه، تلاش کرده تمام ابعاد و جنبه‌های روابط انسانی را پوشش بدهد و چالش‌ها و موهبت‌های آن‌را به مخاطبان بنمایاند. از این‌رو به مضامینی همچون عشق، جدایی، نیازهای جنسی، تفاوت بین فانتزی عاشقانه و واقعیت، وسواس فکری درباره‌ی عشق، ساختن رابطه‌ی خوب، زندگی بعد از طلاق، زندگی پس از مرگ همسر، دوام رابطه‌ی عاشقانه پس از نقص عضو یکی از همسران، فرزنددارشدن، سقط جنین، بارداری و مرگ فرزند می‌پردازد.
 
 ازعشق‌گفتن
عشاق، غریبه‌ها، والدین، دوستان، آغازها و پایان‌ها
ناتاشا لان 
ترجمه‌ی مهسا صباغی

نشر میلکان


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط