یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 04:01

کد خبر 28760

چهارشنبه 30 فروردین 1402 - 20:01:00


رونمایی از هیولای برقی«چری» با 1300 اسب بخار قدرت


خودرو بانک/ برند جتور شاسی‌بلند کانسپت چشمگیری را در چین معرفی کرده است. جتور برندی متعلق به چری است و T-3 پس از مدل تراولر که چندی پیش معرفی شد دومین شاسی‌بلند آفرودی آن محسوب می‌شود. این خودرو روی پلت‌فرم Kunlun ساخته شده و در نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی، تمام الکتریکی و هیبریدی افزایش‌دهنده برد به بازار عرضه خواهد شد. جتور در حال حاضر 13 شاسی‌بلند مختلف به بازار عرضه می‌کند که یکی از آن‌ها الکتریکی است ولی گویا 13 مدل کافی نیست زیرا این شرکت طی ماه گذشته شش محصول جدید معرفی کرده است.

به گزارش چرخان، یکی از این خودروها اولین شاسی‌بلند آفرودی جتور بود که با کد T-1 شناخته می‌شد. این خودرو چندی پیش برای اولین بار طی رویداد با نام تراولر به نمایش درآمد. تحویل تراولر به خریداران از سه‌ماهه سوم سال جاری آغاز خواهد شد و حالا کانسپت T-3 معرفی شده است. این هیولای آفرودی 5.3 متر طول، 2 متر عرض و 1.9 متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن حدود 3 متر است. در داخل، عقب خودرو فقط دو صندلی وجود دارد و بنابراین، T-3 شاسی‌بلندی چهارنفره است. همچنین درهای عقب خودرو هم عکس حال معمول باز می‌شوند. به این نوع درها اصطلاحاً درهای خودکشی گفته می‌شود.

T-3 به چهار موتور الکتریکی مجهز است که هرکدام 335 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارند. مجموع قدرت این شاسی‌بلند بزرگ بیش از 1300 اسب بخار خواهد بود که شتاب صفرتاصد 3 ثانیه‌ای را فراهم می‌کند. نسخه هیبریدی افزایش‌دهنده برد T-3 به یک پیشرانه بنزینی هم مجهز است که فقط باطری‌ها را شارژ می‌کند و به چرخ‌ها نیرو نمی‌دهد. مجموع برد این نسخه با شارژ کامل باطری و باک سوخت پر به 1400 کیلومتر می‌رسد.

جتور با رونمایی از T-3 پلت‌فرم جدید Kunlun خود را هم معرفی کرده است که قابلیت استفاده در خودروهای تمام الکتریکی، پلاگین‌هیبریدی، هیبریدی افزایش‌دهنده برد و همین‌طور شاسی‌بلندها، آفرودرها و پیکاپ‌ها را دارد. جتور هم‌اکنون یک پیکاپ با کد P-3 را هم در دست توسعه دارد که بر اساس شاسی‌بلند T-3 ساخته می‌شود و بنابراین به‌احتمال‌زیاد آن‌هم از پلت‌فرم Kunlun استفاده می‌کند. به گفته جتور، این پلت‌فرم از قابلیت رانندگی خودکار سطح چهار برخوردار است. جتور T-1 و T-3 و همین‌طور پلت‌فرم Kunlun در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش درمی‌آیند.

برند جتور در سال 2023 بسیار موفق عمل کرده است به‌گونه‌ای که فروش آن طی سه ماه نخست سال جاری در چین به 51,948 دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 94 درصد رشد داشته است. فروش این برند در ماه مارس 2023 نیز با 94 درصد افزایش به 19,507 دستگاه رسیده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط