چهارشنبه 04 مهر 1403 - 14:46

کد خبر 29142

چهارشنبه 30 فروردین 1402 - 20:40:00


خانواده مقتول سیاه‌پوست آمریکایی از پلیس شکایت کردند


فارس/ خانواده «تایر نیکولس»، جوان سیاه‌پوستی که بعد از بازداشت توسط پلیس در ماه ژانویه جانش را دست داد از مسئولان این شهر از جمله نیروهای پلیس و عوامل امدادرسان دخیل در این قتل شکایت کرده‌اند. 

تایر نیکولس یک جوان سیاه‌پوست ۲۹ ساله بود که در روز ۷ ژانویه ۲۰۲۳ توسط پلیس در شهر ممفیس ایالت تنسی بازداشت شد. 

مأموران پلیس ممفیس را از خودرویش بیرون کشیده و به او شوک برقی وارد کردند. او از دست پلیس گریخت و به سمت خانه مادرش رفت. 

پنج پلیس سیاه‌پوست نیکولس را در نزدیکی خانه مادرش دستگیر کرده و به او حمله کردند. پرسنل پزشکی تا ۱۶ دقیقه بعد از رسیدن به صحنه کاری برای او انجام ندادند و او سرانجام با وضعیت بحرانی به بیمارستان منتقل شد و سه روز بعد جانش را از دست داد. 

این قتل به ویژه از آن جهت بسیار بحث‌انگیز شده که مأموران پلیس این جوان سیاه‌پوست را بار اول بابت «رانندگی خطرناک» بازداشت کردند. فیلم‌های منتشرشده از صحنه بازداشت او توهین عوامل پلیس و استفاده از الفاظ رکیک علیه او را نشان می‌دهد. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده وکلای مادر نیکولس امروز چهارشنبه شکایت‌نامه علیه افسران پلیس را در یک دادگاه فدرال تنظیم کردند. 

در این شکایت‌نامه ادعا شده افسران پلیسی که جوان سیاه‌پوست را مورد ضرب و شتم قرار داده و او را به قتل رسانده‌اند عضو یک یگان سرکوب به نام «اسکورپیون» بوده‌اند که توسط رئیس اداره پلیس ممفیس راه‌اندازی شده بود. این یگان بعد از مرگ نیکولس منحل شد.

قتل نیکولس، یکی از موارد متعددی از جنجال‌های مربوط به برخورد خشونت‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان آمریکایی است که در سال‌های گذشته بارها با تظاهرات‌های سراسری در آمریکا همراه شده و نژادپرستی نهادینه‌شده در نهادهای این کشور را در مدار توجه قرار داده است. 

افسرانی که در کشته شدن نیکولس دست داشته‌اند به قتل درجه دو متهم شده‌اند. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط