شنبه 28 مهر 1403 - 19:54

کد خبر 292913

دوشنبه 06 آذر 1402 - 22:00:00


چرا باید بعد از قهوه آب بخوریم؟


آخرین خبر/یکی از مهمترین آداب نوشیدن قهوه اصیل، این است که قبل یا بعد از آن یک لیوان آب سرد بنوشید. دلیل نوشیدن آب سرد این است که دهان خود را کاملا تمیز کنید تا چیزی بر طعم اصیل قهوه تاثیر نگذارد.

اگر می‌خواهید بدانید که آب کنار قهوه برای چیست، لازم است بگوییم که نوشیدن آب سرد هم کاملا بستگی به ذائقه شما دارد، برخی افراد ترجیح می‌دهند پیش از قهوه آب بنوشند تا دهان شسته شود و طعم قهوه را به‌طور خالص احساس کنند. شما ممکن است بعد از نوشیدن قهوه تلخ، احساس تشنگی کنید، یا دهان شما تلخ شود، پس یک لیوان آب سرد بعد از قهوه هم به کارتان می‌آید.

در مورد قهوه ترک هم نوشیدن یک لیوان آب سرد، قبل یا بعد از آن رایج است. شیرینی‌های کوچک مثل لوکوم ترکی یا راحت‌الحلقوم را به همراه قهوه سرو می‌کنند تا در صورت احساس گرسنگی بعد از قهوه، آن را میل کنید.

یکی از عوارض قهوه این است که بر روی دندان و زبان شما به مدت طولانی باقی می‌ماند و باعث پوسیدگی دندان می‌شود. اگر می‌خواهید بعد از قهوه، خوراکی دیگری میل کنید، احتمالا طعم قهوه باقیمانده بر روی زبان، خوشایند نیست. یک لیوان آب را بعد از قهوه سر بکشید تا دهان شما پاکیزه شود. البته مسواک زدن بعد از قهوه هم بسیار مهم است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط