یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 06:49

کد خبر 29409

پنج‌شنبه 31 فروردین 1402 - 10:01:00


«بنتلی کانتیننتال GT S» تک ساخت؛ گرامیداشت ۲۰ سالگی گرندتورر لوکس


پدال/ بنتلی کانتیننتال امسال ۲۰ ساله می‌شود و بنتلی نیز از نسخه سفارشی و تک ساخت GT S برای گرامی داشت یکی از مهم‌ترین محصولاتش رونمایی کرده است. این خودرو از ویژگی های خاص بخش مولینر سود می برد.

نسخه به‌روز بنتلی کانتیننتال هم‌اکنون در حال توسعه بوده اما انتظار نمی‌رود تا قبل از نیمه دوم سال ۲۰۲۳ معرفی شد. در همین اثنا بریتانیایی‌ها برای گرامی داشت ۲۰ سالگی این گرندتورر اقدام به معرفی نسخه سفارشی و تک ساخت با نام کانتیننتال GT S کرده‌اند. این خودرو که از برخی ریزه‌کاری‌های بخش سفارشی ساز مولینر سود می‌برد هم‌اکنون در نمایشگاه شانگهای حضور دارد.

خودروی موردبحث حتی در نگاه اول نیز کاملاً خاص به نظر می‌رسد. بدنه خودرو پذیرای رنگ خاکستری تیره مگنتیک شده و رینگ‌های ۲۲ اینچی مشکی کرومی با طراحی ۱۰ پره خودنمایی می‌کنند. پشت رینگ‌ها نیز کالیپرهای ترمز قرمز رنگ پنهان شده‌اند. طرح مشکی و قرمز مشابهی را می‌توان در کابین نیز یافت به گونه‌ای که چرم اعلا با تریم پیانو بلک همراه شده است.

در بخش داخلی بنتلی کانتیننتال GT S تک ساخت طرح لیزری حک شده برای گرامی داشت بیستمین سالگرد تولید کانتیننتال وجود دارد. احتمالاً متمایزترین ویژگی‌های خودرو نیز نوار قرمز نازکی باشد که تقریباً داشبورد را از بخش‌های دیگر جدا می‌کند. دیگر ویژگی بسیار جالب کابین نیز پلاک سمت راست است که اولین و سومین نسل کانتیننتال GT را به نمایش می‌گذارد.

برای یادآوری باید گفت اولین نسل این خودرو در سال ۲۰۰۳ و به عنوان اولین بنتلی مدرن معرفی شد. کانتیننتال نسل اول همچنین اولین محصول بنتلی با سیستم چهار چرخ محرک محسوب می‌شود و یکی دیگر از اولین‌های آن تجهیز به پیشرانه ۱۲ سیلندر است که باعث می‌شود به یکی از سریع‌ترین خودروهای چهارنفره دنیا در زمان خود بدل شود. در واقع نسل اول این خودرو می‌توانست در عرض ۴.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. این مدل تک ساخت تنها بخش کوچکی از برنامه‌های بنتلی برای گرامی داشت کانتیننتال در سال جاری میلادی است. برای مثال در هفته‌های پیش رو شاهد برگزاری مراسم خاصی در بریتانیا و ژنو برای نمایش نسل‌های اول و دوم کانتیننتال خواهیم بود. همچنین در فستیوال سرعت گوودوود نیز برند لوکس موردبحث برنامه‌های مفصلی برای گرامی داشت ۲۰ سالگی محصول شاخص خود خواهد داشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط