سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 17:03

کد خبر 294805

چهارشنبه 08 آذر 1402 - 15:00:00


روایت داستانی حسن هدایت از «میدان توپخانه»


ایسنا/ رمان «میدان توپخانه» اثر تازه حسن هدایت که سرگذشت مردم عادی در این میدان تاریخی است، منتشر شد.

 این رمان در ۶۳۲ صفحه و تیراژ ۷۷۰ نسخه از سوی نشر گستره منتشر شده است.

در معرفی این رمان آمده است: «میدان توپخانه» تازه‌ترین اثر این نویسنده، سرگذشت مردمان عادی در این میدان تاریخی است. میدان توپخانه سال‌های طولانی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین میدان تهران بود و تمام حوادث کشور در این میدان یا اطراف آن اتفاق می‌افتاد یا نمود داشت. رمان «میدان توپخانه» تنها سرگذشت یک میدان نیست، بلکه روایت زندگی غم‌ها، شادی‌ها، عشق‌ها، و سرنوست مردمی است که در میدان و اطرافش زندگی می‌کردند. داستان روایتی زنانه دارد؛ زن‌هایی با عقاید و تقدیرهای مختلف که زندگی‌شان با حوادث میدان توپخانه گره خورده است.

رمان ساختاری چندلایه دارد و از پنهان‌ترین رازهای زندگی شخصیت‌های داستان تا عینی‌ترین حوادث سیاسی و اجتماعی کشور را روایت می‌کند. هرچند «میدان توپخانه» یک رمان است، اما تاریخ اجتماعی و سیاسی تهران در طول بیش از ۶۰ سال را نیز صادقانه و بدون پنهان‌کاری نشان می‌دهد. درواقع رمانی عاشقانه درباره یک میدان و آدم‌هایش است با تمام سایه‌رشن‌های گاه غمناک و گاه دل‌انگیزش.

حسن هدایت (۱۳۳۴- تهران) برای مخاطب ایرانی فیلمسازِ شناخته‌شده‌ای است. سریال‌ «کاراگاه» و فیلم‌های اقتباسی از داستان‌های صادق هدایت از جمله «گرداب» و فیلم‌های سینمایی «چشم شیطان»، «سایه‌روشن»، «گراند سینما» و چندین اثر سینمایی و تلویزیونی بخشی از کارنامه هنری اوست. رمان‌ «میدان توپخانه» تازه‌ترین اثر او پس از رمان‌های «روزی روزگاری در طهران»، «وقایع‌نگاری یک لات چاقوکش» و «آگراندیسمان» است که از سوی نشر گستره منتشر شده بود.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط